Uzină Daimler nou-nouță în Sebeș

Uzina Daimler Sebes

Germanii vor mai construi o uzină Daimler la Sebeș, unde vor recondiționa transmisii, pe care le vor vinde ulterior ca piese de schimb. În același timp, Ungaria beneficiază de investiții mult mai generoase din partea concernului german.

Desigur, nu trebuie să fim total nemulțumiți: ne-am ales cu o uzină nouă, cu o mare capacitate de a crea locuri de muncă, iar acest fapt este lăudabil. Noua fabrică va fi plasată lângă cea destinată asamblării transmisiilor automate cu 9 trepte, inaugurată în primăvară, și va fi dată în uz în 2017. Numărul de locuri de muncă ce vor fi create în noua fabrică poate fi impresionant, dat fiind faptul că, prin natura activității, este necesară munca manuală: cutiile de viteze sunt demontate, componentele sunt curățate, iar cele care prezintă defecte sunt înlocuite.

 
Totuși, motivele de mulțumire se termină aici. Din cele 2 miliarde de euro alocate de Daimler pentru investițiile pe 2016, România primește cea mai mică parte. De ce? Din aceleași cauze care au pus pe butuci întreaga industrie românească de după 1989 și care ne-au făcut în repetate rânduri să pierdem finanțări europene: promisiuni nerespectate ale guvernului, și scandaluri de corupție care-au știrbit în timp credibilitatea țării.

În cazul de față – promisiunea pe care premierul Victor Ponta le-a făcut-o în 2014 investitorilor germani, cum că, până în 2015, vor circula din Sibiu până la ieșirea din țară pe autostradă. Inutil de precizat ce s-a întâmplat de fapt. În urma minciunii, investiția germanilor a rămas la stadiul celor 300 de milioane de euro cheltuiți inițial, iar faptul că Daimler a mai decis să investească o mică sumă și în acest an este strict în virtutea faptului că fabrica principală deja există, iar cea nouă este, mai degrabă, o anexă.

Uzina Daimler Sebes

Între timp, peste gardul de la apus, vecinii unguri primesc 580 de milioane de euro, iar polonezii 500 de milioane de euro. În plus, dincolo de acestea, Daimler a mai anunțat săptămâna trecută încă o investiție de 1 miliard de euro în Ungaria, unde va ridica o nouă uzină auto, care va aduce 2500 de locuri noi de muncă. Privind contextul, ajungem să realizăm că, de fapt, aparenta victorie reprezintă o înfrângere usturătoare.

După începerea asamblării transmisiilor automate cu 9 trepte, Daimler AG, care deține diviziile românești Star Transmission și Star Assembly, poate ajunge în top 3 exportatori români, dacă ținem cont că numai asamblarea cutiilor de viteze automate cu 5 și 6 trepte au urcat compania în top 10, de pe locul 84 pe care-l deținea acum 2 ani.

Sursa: Ziarul Financiar

 

Adaugati comentariu