Clasa mică – Performerii

Un segment de nișă la început, segmentul SUV-urilor a devenit unul de sine stătător și se împarte acum în mai multe clase. Catalogul AutoExpert încearcă să clarifice clasele de SUV-uri și crossovere luând în calcul mai multe criterii printre care gabaritul, gama de motoare și gama de prețuri.

Potențialii clienți sunt deja confuzați de multitudinea de SUV-uri și crossovere, iar numărul lor este în continuă creștere. În paginile următoare am încercat să clasificăm clasele de SUVuri și crossovere având la bază mai multe criterii și nu doar lungimea exterioară. Astfel, am luat în calcul și gama de motorizări, dar și gama de prețuri. De aceea, am decis să împărțim SUV-urile și crossoverele în modele premium și modele de volum. Paginile următoare arată foarte clar tendințele din acest domeniu.

Segmentul cu cea mai mare creștere, dar și cu cei mai mulți membri este cel al SUV-urilor și crossoverelor de clasă mică unde concurează și Dacia Duster. Duster se situează în fapt la limita între clasa mică și compactă din punct de vedere al gabaritului, însă gama de motoare corespunde clasei mici. Doar jumătate din membrii acestei clase oferă tracțiune integrală printre care și Duster.

A doua clasă ca importanță și număr de membri este cea compactă, în care ponderea versiunilor 4×4 este mai mare și gama de motoare se duce spre limita celor 200 CP. Dacă în clasa mică și compactă, modelele de volum sunt majoritare, din clasa medie în sus predomină modelele premium, clasa SUV-urilor premium de clasă medie fiind mai numeroasă decât cea a modelelor de volum.În clasa mare premium vorbim deja de puteri de 250-500 CP, mult lux și prețuri care pornesc de la peste 50.000 euro.

Există și un segment de superlux în care deocamdată joacă doar trei modele – Range Rover, Bentley Bentayga și Mercedes GLS, dar acest segment se va extinde spectaculos în anii ce vin cu Lamborghini Urus, BMW X7, Audi Q8, Aston Martin DBX și Rolls-Royce Cullinan. Am constituit o clasă separată și pentru SUV-urile coupe, foarte la modă în prezent, pentru off-roaderele tradiționale și pentru pick-up-uri. După cum se poate vedea, segmentul off-roaderelor clasice este în scădere față de acum 10-15 ani, în timp ce clasa pick-upurilor este un segment închis rezervat doar câtorva jucători cu mare tradiție în acest domeniu.

Performerii

Alegerea noastră: Renault Captur

1

Francezii mizează pe o combinație de succes, care în 2016 le-a adus locul trei în segment în topul vânzărilor din România: platformă tehnică de Renault Clio, combinații cromatice îndrăznețe, spațiu interior generos și preț foarte scăzut.

Bancheta glisează pentru a varia raportul dintre volumul portbagajului și spațiul pentru picioare. Marile atuuri ale mașinii sunt, însă, gradul complex de personalizare și alura de crossover urban. Oferta cuprinde numai versiuni cu tracțiune față, echipate exclusiv cu motoare turbo, cuplate atât la o cutie manuală, cât și la una EDC cu șase trepte. Recomandarea noastră: 0.9 TCe 90 Putere: 90-120 CP Preț: de la 12.900 euro

Competitorii din acest segment:

DACIA DUSTER

Unul din cele mai capabile SUV-uri compacte în off-road grație unui sistem 4×4 extrem de eficient. Confortabil la drum lung și cu un diesel economic, disponibil în curând și cu transmisie EDC.

Recomandarea noastră: Duster 1.5 dCi 110 CP 4×4 Laureate Putere: 90-125 CP Preț: de la 11.000 euro

FIAT 500X

Stilat și personalizabil, 500X împarte platforma tehnică de origine Fiat cu Jeep Renegade. Se oferă și tracțiune integrală disponibilă opțional cu motoarele 1.4 Multiair și 2.0 Multijet.

Recomandarea noastră: 1.6 Multijet 120 CP 4×2 Putere: 95-170 CP Preț: de la 16.287 euro

FORD ECOSPORT

Construit pe platforma lui Fiesta, Ecosport moștenește dinamica și agilitatea lui Fiesta. Spațiul interior este rezonabil, dar sistemul multimedia e destul de vechi.

Recomandarea noastră: 1.0 EcoBoost 125 CP Putere: 95-125 CP Preț: de la 15.650 euro

HONDA HR-V

Extrem de spațios pentru clasa lui, cu un portbagaj uriaș. Este ușor și foarte plăcut și agil la condus.

Recomandarea noastră: 1.5i 130 CP Elegance Putere: 120-130 CP Preț: de la 20.988 euro

KIA SOUL

Un crossover de clasă mică foarte spațios și cu un design original, plăcut la condus, foarte bine echipat și cu un preț atractiv raportat la oferta de spațiu.

Recomandarea noastră: 1.6 DSL 128 CP Putere: 128-132 CP Preț: de la 15.944 euro

KIA NIRO

O nouă platformă dedicată exclusiv propulsiilor neconvenționale grefată pe o caroserie de sine stătătoare. Sistem hibrid eficient.

Recomandarea noastră: 1.6 GDI HEV singura disponibilă Putere: 141 CP Preț: de la 23.988 euro

MAZDA CX-3

Un crossover mai scund decât un SUV veritabil, foarte bine construit și cu un tren de rulare extrem de agil. Interiorul e ceva mai mic decât la unii rivali.

Recomandarea noastră: CX-3 G120 Challenge Putere: 105-150 CP Preț: de la 14.990 euro

MITSUBISHI ASX

De 7 ani pe piață, modelul nipon a primit un facelift care-i aduce o nouă identitate vizuală. Nou este și motorul diesel de 1,6 litri, disponibil și cu 4×4.

Recomandarea noastră: 1.6 DI-D Putere: 114-150 CP Preț: de la 17.522 euro

NISSAN JUKE

Design futurist și preț convenabil: iată atuurile micuțului nipon. Faceliftul a adus noi dotări de siguranță și posibilități de personalizare.

Recomandarea noastră: 1.2 DIG-T Putere: 94-218 CP Preț: de la 15.280 euro

OPEL MOKKA X

Faceliftul lui Mokka a adus, pe lângă litera X din nume, elemente de stil și motorizări provenite de la Astra I și conectivitate de top.

Recomandarea noastră: 1.4 Turbo 140 CP Putere: 115-152 CP Preț: de la 15.730 euro

PEUGEOT 2008

Fără tracțiune integrală, dar cu pachet opțional Grip-Control ce include diferențial cu alunecare limitată. Faceliftul a adus noi sisteme de siguranță și a ameliorat confortul.

Recomandarea noastră: 1.2 Puretech 110 CP Putere: 82-130 CP Preț: de la 13.066 euro

SSANGYONG TIVOLI

Coreenii de la Ssangyong s-au reinventat lansând un crossover. Ulterior au dezvoltat și o versiune mai lungă, XLV, cu portbagaj uriaș.

Recomandarea noastră: 1.6l e-XGI STD Plus, 4×4 Putere: 115 – 128 CP Preț: de la 13.150 euro

SUZUKI IGNIS

Pe o lungime de numai 3,7 metri, Ignis oferă mult spațiu și are un design reușit, mai puțin partea din spate. Sistemul multimedia preluat de la Vitara este modern. Oferă și tracțiune integrală, rar întâlnită în acestr segment.

Recomandarea noastră: 1.2 litri 90 CP singura oferită Putere: 90 CP Preț: nc.

SUZUKI VITARA

Un model cu prețuri extrem de atractive la versiunile pe benzină 4×2 și o echipare standard foarte bună. Noul 1.4 turbo promite mai multă dinamică, iar dieselul de 1,6 litri e foarte economic. Confortul nu e la nivelul rivalilor.

Recomandarea noastră: 1.6 Passion 2WD Putere: 120-140 CP Preț: de la 13.650 euro

TOYOTA C-HR

Un crossover cu o linie superbă de SUV-coupe, care impresionează prin prezența sa. Alături de motorul turbo de 1,2 litri, există și opțiunea unei propulsii hibride, similară cu cea de la Prius.

Recomandarea noastră: C-HR 1.2 Turbo Putere: 116-122 CP Preț: de la 19.560 euro

Adaugati comentariu