Volkswagen ar putea închide fabrica din Belgia, unde produce modelul Audi Q8 e-tron
Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în regiune, dar cea din Bruxelles necesită cheltuieli mari, iar cererea pentru SUV-urile electrice produse aici este redusă. De asemenea, Volkswagen a menţionat cheltuielile suplimentare, inclusiv de pe urma restructurării, pentru înrăutăţirea perspectivelor în 2024.
Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe de mașini electrice. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru vehicule ecologice, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China. Intervenția sindicatului Volkswagen a complicat în trecut eforturile de restructurare ale companiei.
Închiderea fabricii va fi „un pas major în direcţia potrivită. Cei mai mulţi investitori nu vedeau asta ca pe o posibilitate”, a apreciat Tim Rokossa, analist la Deutsche Bank.
Grupul german şi-a înrăutăţit marţi estimările privind randamentul investiţiilor la 7%, faţă de un nivel de 7,5% previzionat anterior. Costurile suplimentare care vor afecta rezultatele din acest an sunt estimate la un total de 2,6 miliarde de euro.
Conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles, unde sunt produse doar modelele de lux Q8 e-tron. Închiderea e doar una din cele câteva opţiuni de restructurare, a precizat Volkswagen.
La fabrica Audi de lângă Bruxelles lucrează aproximativ 3.000 de angajaţi.
CITEȘTE ȘI:
În Turcia, BYD va produce anual 150.000 de vehicule electrice, destinate în special pieței europene
Bosch Engineering stabilește noi standarde de siguranță în transportul public din Iași