Anvelope speciale pentru maşinile cu tracţiune electrică

Vehiculele cu tracţiune electrică şi hibridă sunt mai grele decât cele convenţionale, pun mai mult cuplu pe drum atunci când se deplasează şi, în mod ideal, ar trebui să fie mult mai silenţioase pentru pasageri. Apoi, desigur, există şi aşteptările pe care le are toată lumea de la anvelope: siguranţa pe drumurile umede şi uscate, manevrarea precisă, distanţele scurte de frânare, prevenirea acvaplanării, kilometrajul maxim şi, în special important pentru maşinile electrice, rezistenţă la rulare foarte scăzută.

Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra s-au ocupat de provocare şi au proiectat anvelope special pentru maşini electrice, autobuze şi camioane.

Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cântăresc mai mult decât un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie internă. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci şi un motor electric, plus un rezervor de combustibil şi baterii puternice la bord. Greutatea suplimentară este compensată prin creşterea capacităţii portante a carcasei anvelopelor, aşa cum este indicat în majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.

„Acest lucru este demonstrat şi de indicele de încărcare mai mare a anvelopelor”, spune Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „În prezent, există discuţii în interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacităţi de încărcare şi mai mari, care ar avea probabil un symbol „ XL +”. Menţinerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului atunci când deplasaţi relativ scăzut necesită modificări atât pentru designul modelului de rulare, cât şi pentru compusul folosit”.

Rezistenţa la rulare foarte scăzută este obţinută printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul şi construcţia anvelopei – şi, în special, peretele lateral – precum şi prin menţinerea greutăţii totale la un nivel minim. O maşina electrică este mult mai silenţioasă decât un model cu un motor cu combustie, astfel că este esenţial să fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obţinut prin adăugarea unui compus de spumă în anvelopă, folosind ceea ce Continental numeşte tehnologia ContiSilent.

În fabrica de anvelope din Timişoara, Continental produce anvelope electrice, special construite pentru modele electrice. Modelul Conti.eContact, fabricat în România, oferă, pe lângă o rezistenţă scăzută la rulare, şi o performanţă excelentă la frânare, precum şi emisii de zgomot reduse.

anvelope

La prima vedere, aceste produse speciale arată perfect normale. Modelul benzii de rulare şi designul peretelui lateral, precum şi informaţiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor convenţionale. Şi întrucât aproape toate aceste anvelope pentru vehicule electrice şi hibride sunt versiuni originale ale echipamentelor, informaţiile obligatorii şi standard de pe peretele lateral sunt unite şi de un cod OE (original equipment). Continental produce, de asemenea, anvelope pentru vehicule comerciale, adaptate nevoilor de acţionare electrică, cum ar fi Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice de linie. Între timp, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2018, compania a prezentat o anvelopă prototip pentru camioane electrice, cu un model de rulare şi perete lateral special concepute. Potrivit noţiunii „înalte şi înguste”, oriunde este practic, anvelopele cu un diametru mare pot ajuta la menţinerea rezistenţei la rulare. O anvelopă 205/65 R 22, de exemplu, prezintă o rezistenţă foarte scăzută la rulare, numai pentru dimensiunile mari.

Prima anvelopă a Continental pentru vehicule electrice, Conti.eContact, a fost prezentată iniţial în 2012; acest model este în prezent aprobat pentru utilizare pe Smart EQ Forfour. De asemenea, alte serii de modele dezvoltate pentru a satisface cerinţele vehiculelor electrice şi hibrizilor includ EcoContact 6 cu rezistenţa sa la rulare foarte scăzută şi performanţe sigure – o alegere populară ca echipament original pentru modelele electrice şi hibride. Şi portofoliul Continental include, de asemenea, ultraperformanta SportContact 5 – o anvelopă eficientă din punct de vedere energetic pentru maşini electrice mai sportive, cum ar fi Tesla Model S. În total, Continental fabrică în prezent aproximativ 100 de modele de anvelope potrivite pentru vehicule şi hibrizi alimentate electric.

Continental dezvoltă tehnologii şi servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă şi interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluţii sigure, eficiente, inteligente şi accesibile pentru autovehicule, maşini, trafic şi transport. Continental a realizat în 2019 o cifră de afaceri de 44,5 miliarde de euro şi are în prezent peste 230.000 de angajaţi în 59 de ţări şi pieţe.

În perioada 1999-2019, Continental a investit circa 1.8 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele 5 arii de activitate Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Continental este partener într-un joint-venture în Iaşi şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în Bucureşti. Continental avea la finalul anului 2019, aproximativ 20.000 de angajaţi, din care o treime sunt ingineri şi informaticieni în centrele de cercetare şi dezvoltare şi va continua să angajeze în funcţie de viitoarele proiecte.

 

CITEȘTE ȘI:

4 scenarii privind evoluția industriei auto în 2020. Raport PwC

Sistemele de navigație dedicate – o soluție pentru o experiență de condus mult mai plăcută

Bosch, al doilea cel mai dorit angajator din industria automotive din România

 

 

Adaugati comentariu