Apelul președintelui ACEA, Luca de Meo, către Europa, pentru sprijinirea industriei auto

Confruntat cu avansul producătorilor de automobile chinezi în domeniul vehiculelor electrice, precum și cu acumularea de standarde și reglementări în Europa, Luca de Meo, director general Renault și președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), a pledat în favoarea apărării industriei europene. El a subliniat, de asemenea, dependența Europei de China pentru aprovizionarea cu litiu, nichel, cobalt și de Taiwan pentru semiconductori.
Luca de Meo

Confruntat cu o competiție pe care o consideră dezechilibrată, liderul pledează pentru stabilirea unui cadru clar și stabil, subliniind: „Americanii stimulează, chinezii planifică, europenii reglementează”. El consideră că, în fața dorinței Chinei de dominare globală și de protecție a intereselor americane, Europa trebuie să inventeze un model hibrid.

Apărând abordarea parteneriatelor public-privat bazate pe modelul Airbus pentru promovarea tranziției ecologice, „o provocare imensă care zguduie profund industria”, Luca de Meo recomandă lansarea a zece proiecte europene în domenii strategice, precum mașinile de clasă mică, furnizarea de materiale critice sau încărcarea inteligentă.

Totodată, propune crearea de zone economice ”verzi”, inspirate de zonele economice speciale ale Chinei, care vor concentra subvenții și investiții datorită impozitării reduse și a taxelor salariale mici timp de zece ani.

Luca de Meo a explicat că o mașină din segmentul C „made in China” beneficiază de un avantaj de cost de 6.000 până la 7.000 de euro (sau aproximativ 25% din prețul total) față de un model european echivalent.

Deschiderea de către Europa a unei investigații privind subvențiile directe sau indirecte plătite de China producătorilor săi ar putea duce la o creștere a taxelor vamale din vara viitoare. Pentru reprezentantul ACEA, relația cu China va trebui „gestionată”: „Închiderea ușii pentru ei complet ar fi cel mai rău răspuns”.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Producția auto românească a urcat la aproape 100.000 de mașini în primele două luni

 

 

Adaugati comentariu