Cinci producători auto japonezi testează carburanţi nepoluanţi pentru motoare cu combustie internă

Maşina de curse cu hidrogen a fost condusă chiar de directorul general al Toyota, Akio Toyoda.
Potrivit producătorilor auto, convertirea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili verzi, cum ar fi hidrogenul, este dificilă din punct de vedere tehnologic, dar acest lucru ar permite companiilor să sprijine lanţurile de aprovizionare existente de zeci de ani, care angajează sute de mii de lucrători, la care altfel ar putea fi nevoite să renunţe în cazul construirii de vehicule electrice.
Pe măsură ce naţiunile înăspresc reglementările de mediu pentru a reduce emisiile de carbon, producătorii de automobile, inclusiv Toyota, cresc producţia de vehicule electrice.
Japonia a declarat că doreşte să fie neutră în carbon până în 2050 şi că promovează utilizarea combustibilului cu hidrogen.
Toyota plănuieşte să creeze 15 modele electrice până în 2025 şi va investi 13,5 miliarde de dolari în următorul deceniu pentru a extinde capacitatea de producţie a bateriilor. În acelaşi timp, însă, continuă să dezvolte vehicule alimentate cu hidrogen.
CITEȘTE ȘI:
Volkswagen va construi o fabrică nouă în apropierea sediului său central din Wolfsburg
Doar 6 producători auto au semnat angajamentul privind ținta de emisii zero în 2040