Doar 6 producători auto au semnat angajamentul privind ținta de emisii zero în 2040

Mai multe ţări, companii, producători auto şi oraşe s-au angajat să elimine, până în 2040, vehiculele alimentate cu combustibili fosili, ca parte a eforturilor de a reduce emisiile de CO2 şi de a combate încălzirea globală. Documentul a fost semnat în cadrul Conferinţei Naţiunilor Unite privind schimbările climatice (#COP26) de la Glasgow, relatează BBC.
producători auto

Printre semnatari se numără și șase producători auto, precum Ford, Mercedes-Benz (divizie a Daimler AG), General Motors, Volvo Cars, Jaguar Land Rover și BYD (China). Drept urmare, aceștia se angajează să elimine automobilele şi utilitarele ușoare echipate cu motoare pe combustie internă pe pieţele importante până în 2035 şi pe plan global până în 2040.

O serie de mari producători auto, printre care se numără Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, BMW, Hyundai şi Honda, precum şi pieţe auto cum ar fi China, Statele Unite, Germania şi Franţa nu au semnat documentul, ceea ce indică dificultăţile în trecerea la emisii zero.

Investitorii şi băncile au dat asigurări că vor sprijini tranziţia, iar unii proprietari de flote s-au angajat să folosească automobile şi utilitare ușoare cu emisii scăzute.

Printre ţările care au semnat acordul se află Canada, Danemarca, India, Irlanda, Mexic, Olanda, Noua Zeelandă, Suedia, Polonia şi Marea Britanie, care deja anunţase interzicerea vânzărilor de vehicule noi pe benzină şi motorină din 2030.

Conform analiştilor, transportul în UE şi SUA este responsabil pentru aproximativ o treime din emisiile de CO2, unul dintre gazele cu efect de seră care contribuie la încălzirea globală.

UE s-a angajat să-şi reducă emisiilor cel puţin cu 55% până în 2030 faţă de nivelul din 1990, iar blocul comunitar a propus interzicerea maşinilor noi pe benzină şi motorină din 2035 şi dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru vehiculele electrice.

 

CITEȘTE ȘI:

Volkswagen va construi o fabrică nouă în apropierea sediului său central din Wolfsburg

Industria auto într-un moment decisiv. Analiză Mazars România

 

 

Adaugati comentariu