Pactul verde depinde de acordul dintre Europa și industria auto. ”Furtuna perfectă” creată de concurență

industria auto

Un număr de 13 directori executivi ai principalilor producători de autovehicule și furnizori de componente s-au întâlnit cu comisarul european pentru acțiune climatică, Wopke Hoekstra, în cadrul unei „Mese rotunde pentru sectorul auto”, pentru a discuta despre tranziția ecologică. Aceasta a fost precedată de o întâlnire cu Charles Michel, președintele Consiliului European, înaintea summitului UE privind competitivitatea de săptămâna viitoare, a transmis Asociația Europeană a Constructorilor Auto (ACEA).

Industria auto, unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei UE, se află la un moment critic, în condițiile în care se află în cea mai mare transformare din ultimul secol, pregătindu-se să îndeplinească cele mai ambițioase obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehicule din lume. Producătorii și furnizorii de automobile doresc să mențină producția în Europa, păstrând locurile de muncă și investițiile în regiune.

Dar, în prezent, aceștia se confruntă cu o „furtună perfectă” creată de concurența globală acerbă pentru resurse, finanțare, investiții și clienți, la care se adaugă creșterea costurilor, un peisaj geopolitic în schimbare radicală și o piață a vehiculelor electrice care este departe de a fi matură. Având în vedere aceste provocări profunde, Europa trebuie să își consolideze competitivitatea și să construiască un argument comercial mai puternic pentru tranziția ecologică și digitală a industriei auto.

„Constructorii de automobile din UE sunt puternic angajați în decarbonizare, investind peste 250 de miliarde de euro în electrificare, dar nu putem face această tranziție singuri. Europa trebuie să creeze condițiile pentru competitivitate și cererea de pe piață pentru vehiculele electrice. Printre acestea se numără infrastructura de încărcare și de reîncărcare cu hidrogen, o aprovizionare suficientă cu materii prime esențiale, un acces mai bun la finanțare și stimulente de piață. Cu alte cuvinte, o strategie industrială holistică va fi cheia pentru a realiza ambițiile ecologice ale Europei”, a subliniat Luca de Meo, director general al Grupului Renault și președinte al ACEA.

La rândul său, Matthias Zink, CEO Automotive Technologies la Schaeffler și președinte al Asociației Europene a Furnizorilor de Componente Auto (CLEPA) arată că noile reglementări trebuie să fie flexibile pentru a menține Europa competitivă: „Furnizorii de automobile din Europa stimulează inovația și sustenabilitatea cu 30 de miliarde de euro în investiții anuale în cercetare și dezvoltare și 1,7 milioane de locuri de muncă directe. Furnizorii sunt factori cheie ai tranziției, aducând pe piață soluții inteligente și durabile de mobilitate. Cu toate acestea, în contextul unui mediu economic provocator, al unei scăderi a adoptării vehiculelor electrice și al profiturilor în scădere în cadrul lanțului de aprovizionare, finanțarea tranziției devine esențială. Prin urmare, este esențial să ne asigurăm că există condiții-cadru pentru a reduce riscul investițiilor în tehnologii inovatoare și în transformarea liniilor de producție și a forței de muncă. Cadrul de reglementare trebuie să rămână ambițios, dar flexibil pentru a menține Europa competitivă. Acest lucru ne va ajuta să ne atingem obiectivele mai rapid și mai eficient, satisfăcând totodată nevoile consumatorilor”, a precizat Matthias Zink.

În timpul mesei rotunde, atât producătorii europeni de camioane și autobuze, cât și furnizorii de automobile au subliniat necesitatea stringentă de a pune pe șosele camioane și autobuze cu emisii zero. Sectorul s-a angajat să furnizeze camioanele și autobuzele potrivite pentru ca industria transporturilor rutiere să treacă la soluții fără emisii fosile până în 2040, concentrându-se pe vehiculele electrice cu baterii și pe cele alimentate cu hidrogen. Neutralitatea tehnologică ar trebui să rămână un principiu director care să garanteze că toate tehnologiile contribuie la eforturile de decarbonizare. Recunoscând că motorul cu ardere internă va continua să joace un rol pe termen lung în transportul greu, vor fi necesare soluții neutre din punct de vedere climatic și alte tehnologii complementare pentru a ne atinge obiectivele climatice. Dar provocarea principală persistă. Atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 rămâne extrem de ambițioasă în lipsa unor condiții favorabile esențiale, cum ar fi o rețea densă de stații de încărcare și realimentare adaptate pentru camioane și un cadru de sprijin pentru stabilirea prețului carbonului care să asigure paritatea costurilor pentru vehiculele cu emisii zero. Sectorul auto european face apel la factorii de decizie politică din Europa să ia măsuri ambițioase pentru a răspunde acestor preocupări.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Producţia de vehicule a Stellantis în Italia a scăzut cu 10%, pe fondul reducerii vânzărilor

Tesla își revizuiește planurile privind mașina la un preț accesibil

 

 

Adaugati comentariu