Daimler își reduce participația în societatea mixtă înființată cu producătorul auto chinez BYD
În urma acordului, Daimler va deține o cotă de capital de 10%, de la 50% până în prezent, iar BYD va deține o cotă de capital de 90%.
”Transferul de capital propriu este supus aprobărilor de reglementare și este planificat pentru mijlocul anului 2022. În calitate de pionier al vehiculelor cu energie ”nouă” (New Energy Vehicles, NEV), Denza a făcut progrese solide datorită eforturilor comune ale ambilor acționari. Sprijinul puternic din partea BYD în operațiuni va facilita succesul viitor al Denza, în timp ce Daimler rămâne angajat în calitate de acționar. Atât Daimler, cât și BYD rămân dedicați parteneriatului lor de succes pe termen lung”, au precizat reprezentanții Daimler.
Potrivit constructorului auto german, în 2022, Denza va introduce noi modele pe piața chineză și va căuta noi oportunități de creștere.
Parteneriatul dintre Daimler și BYD a fost încheiat în 2010, fiind prima asociere în participațiune a unui constructor auto internațional și a unui producător auto local concentrat exclusiv pe vehiculele cu energie ”nouă”.
În iulie, Daimler anunţa că între 2022 şi 2030 va investi peste 40 de miliarde de euro pentru a dezvolta automobile electrice pe baterii. Daimler a precizat că, împreună cu partenerii săi, va construi opt noi uzine de baterii, pe măsură ce îşi va majora producţia de automobile electrice, şi de asemenea va fi pregătit ca până în 2030 să fie un producător care va fabrica doar vehicule electrice.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, compania are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
CITEȘTE ȘI:
Provocări fiscale de final de an în industria auto – obligații și oportunități
Criza semiconductorilor. Producția auto globală s-a redus cu 5 mil. vehicule în 2021