Ford alege Spania pentru producția de vehicule electrice noi. Viitorul fabricii din Saarlouis este nesigur
Stuart Rowley, șeful Ford din Europa, a declarat, citat de Wall Street Journal, că trecerea la mașinile electrice va avea ca rezultat o reducere semnificativă a forței de muncă a companiei atât la uzina spaniolă din Valencia, cât și la uzina germană care se afla în curs de construire pentru următorul model electric.
Decizia marchează o piatră de hotar în eforturile Ford de a-și reorienta afacerile în regiune, deoarece vânzările europene de vehicule electrice continuă să crească rapid. Schimbarea este accelerată de prețurile ridicate ale carburanților la pompă și de o reglementare mai strictă a emisiilor.
La începutul acestei luni, Parlamentul European a votat în favoarea interzicerii producției de vehicule noi cu motoare cu ardere internă începând din 2035. Dacă va fi aprobată de statele membre UE, această decizie va forța întreaga industrie auto să treacă la vehicule electrice.
Ford, care s-a luptat cu profitabilitatea în Europa, a folosit trecerea la vehiculele electrice ca pârghie pentru a-și restructura afacerile europene, care a inclus mutarea producției către mai multe locații cu costuri mai mici, cum ar fi Turcia și Europa de Est.
„Aducerea noii noastre arhitecturi de vehicule electrice în [Spania] ne va ajuta să construim o afacere profitabilă în Europa”, a declarat Stuart Rowley.
Ford va începe să producă mașini electrice pentru Europa anul viitor la Köln (Germania), folosind tehnologia preluată de la Volkswagen AG. În fabrica sa existentă din Valencia, constructorul auto american va produce mașini electrice începând cu sfârșitul acestui deceniu, folosind propria tehnologie.
Constructorul auto american a declarat că în prezent are 41.000 de angajați în 14 fabrici de producție din Europa, inclusiv 6.000 de lucrători în Valencia și aproximativ 20.000 în Germania, la fabricile sale din Köln, Saarlouis și Aachen.
Ford își produce modelul compact Focus, pe care nu îl mai vinde în SUA, în uzina din Saarlouis. Stuart Rowley a mai menționat că uzina va continua să construiască Focus până în 2025, dar că viitorul său este neclar dincolo de asta.
Ford a organizat, timp de cel puțin șase luni, un concurs intern între Saarlouis și Valencia, deoarece a căutat cea mai bună fabrică pentru a-și produce vehiculele electrice de următoarea generație, angajându-se în negocieri intense cu părțile interesate, angajați și oficiali guvernamentali de la ambele locații, alegând în cele din urmă Spania în locul Germaniei.
CITEȘTE ȘI:
Idei de cadouri pentru pasionații de off road
Noua unitate pentru mobilitate electrică „4in1 e-axle” de la Schaeffler