Italia a inițiat discuții cu Dongfeng Motor Group pentru deschiderea unei unități de producție

După ce a pierdut în fața Spaniei investiția companiei Chery Auto, Guvernul italian nu renunță la deschiderii pieței locale pentru producătorii din China. Executivul de la Roma a intrat deja în discuții cu Grupul Dongfeng pentru a produce anual 100.000 de vehicule. Italia vrea să pună capăt monopolului Stellantis.
Dongfeng

După BYD în Ungaria și Chery Auto în Spania, Dongfeng ar putea deveni al treilea producător chinez care deține o fabrică de producție în Europa, de data aceasta în Italia.

Stellantis nu este deloc încântat de inițiativa Italiei în ceea ce privește atragerea investițiilor Dongfeng, mai ales că grupul franco-italo-american îi este partener pentru asamblarea Peugeot și Citroën în China.

Oricum, Dongfeng, fost partener al Renault pentru producția Dacia Spring, analizează deschiderea unei fabrici în Italia cu o capacitate de producție de peste 100.000 de vehicule pe an, potrivit Qian Xie, șeful operațiunilor în Europa. „Italia este una dintre cele mai mari piețe europene de automobile. Pentru un producător de mașini chinez, a avea producție locală înseamnă a putea furniza în toate celelalte țări din regiune”, a precizat acesta.

Pe lângă gama sa de vehicule electrice, Dongfeng intenționează să lanseze și modelele sale hibride pentru a satisface cererea cumpărătorilor europeni.

Ministrul italian al Comerțului, Adolfo Urso, a declarat recent că Italia are nevoie de mai mulți producători de automobile, și nu doar de Stellantis, cu o deschidere către industria chineză pentru a-și atinge obiectivul de a produce 1 milion de vehicule pe an.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Producția de autoturisme din România, în creștere cu 7,1% în trimestrul I din 2024

Compania chineză Chery Auto a ales Spania, în detrimentul Italiei, pentru prima sa fabrică europeană

 

 

 

Adaugati comentariu