Șase state din UE au mai puțin de 1 punct de încărcare la 100 km; doar 1 din 7 cu încărcare rapidă
Organizația transmite decidenților politici europeni un semnal de alarmă cu privire la această dublă problemă – care riscă să blocheze adoptarea pe piață a mașinilor electrice – cu o săptămână înainte de votul Parlamentului European privind Regulamentul destinat infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR).
Potrivit analizei ACEA, șase țări membre UE u mai puțin de 1 punct de încărcare la 100 km, 17 au mai puțin de cinci puncte de încărcare la 100 km, doar cinci având mai mult de 10 puncte la fiecare 100 km.
Există, de asemenea, o diferență uriașă între țările cu cele mai multe puncte de încărcare la fiecare 100 km și statele cu cele mai puține. De exemplu, în Olanda există un punct la fiecare 1,5 km de drum, în timp ce Polonia – care este de opt ori mai mare – are doar unul la fiecare 150 km.
Top 5 state UE cu cele mai multe puncte de încărcare la 100 km:
– Olanda – 64,3
– Luxemburg – 57,9
– Germania – 25,8
– Portugalia – 24,9
– Suedia – 12,2
Top 5 state UE cu cele mai puține puncte de încărcare la 100 km:
– Lituania – 0,2
– Cipru – 0,4
– Grecia – 0,4
– Estonia – 0,6
– Polonia – 0,7
Potrivit datelor ACEA, în România sunt 1,7 puncte de încărcare la fiecare 100 de km de drum.
Asociația Producătorilor Europeni de Automobile mai arată că viteza de încărcare este, de asemenea, o problemă majoră pe tot continentul, deoarece punctele de încărcare rapidă (cu o capacitate de peste 22 kW) reprezintă o mică parte din total. Doar unul din șapte puncte furnizează o încărcare rapidă. Toate celelalte au o capacitate de 22 kW sau mai puțin și nu încarcă vehiculele electrice la o viteză acceptabilă.
Pentru a atinge obiectivele de CO2, vânzările de mașini electrice vor trebui să crească masiv în toate țările UE.
„Dacă vrem să convingem cetățenii din întreaga Europă să treacă la mobilitatea electrică în următorul deceniu, încărcarea acestor mașini ar trebui să fie la fel de ușoară precum este astăzi alimentarea cu combustibil. Oamenii nu ar trebui să fie nevoiți să călătorească kilometri întregi pentru a găsi un punct de încărcare și nici nu ar trebui să aștepte mult pentru a-și încărca vehiculul”, a arătat directorul general ACEA, Sigrid de Vries.
Prin urmare, ACEA susține pe deplin raportul europarlamentarului Ismail Ertug, raportorul AFIR. „Solicităm deputaților europeni să voteze săptămâna viitoare pentru acțiuni decisive privind infrastructura de încărcare, stabilind obiective ambițioase – cu mecanisme clare de aplicare – pentru fiecare stat membru”, a îndemnat Sigrid de Vries.
CITEȘTE ȘI:
Continental lansează noi senzori pentru a proteja bateria vehiculelor electrificate
4 motive pentru care ar trebui să cumperi o poliță de asigurare auto online