Cheltuielile industriei auto cu gazele și energia electrică au crescut de la 50 euro/vehicul la 773 euro/vehicul
Potrivit calculelor S&P Global Mobility, costurile cu energia electrică și gaze pentru producţia de autoturisme au crescut deja, până la aproximativ 687 – 773 de euro per vehicul, de la un nivel de 50 de euro per vehicul înaintea crizei energetice, ceea ce pune presiuni în special asupra micilor furnizori.
Analiştii de la S&P Global Mobility susţin că lanţurile de aprovizionare din industria auto, care sunt afectate deja de pandemia de Covis-19 şi războiul din Ucraina, ar putea să se confrunte cu presiuni extinse pe urma exploziei costurilor la energie şi chiar a întreruperilor în aprovizionarea cu electricitate.
Sursa: S&P Global Mobility
Totodată, compania a avertizat că, în conformitate cu un scenariu pesimist, criza energetică din Europa ar putea reduce producţia de automobile cu aproape 40% sau cu peste un milion de unităţi pe trimestru, până la finele lui 2023.
Începând din trimestrul actual şi până la finele lui 2023, S&P Global Mobility estimează că producţia trimestrială a uzinelor de asamblare de autovehicule din Europa se va situa undeva între 4 şi 4,5 milioane de unităţi. Însă, în cazul unor „potenţiale restricţii ale furnizorilor de utilităţi”, această producţie ar putea să se reducă până la 2,75 milioane până la trei milioane de unităţi pe trimestru.
Analizat a vizat 11 mari hub-uri de producţie de automobile din Europa şi a ajuns la concluzia că industriile auto din Cehia şi Germania se vor confrunta cu riscuri mai scăzute în materie de aprovizionare cu energie, la polul opus fiind situate uzinele de asamblare din Spania, Italia şi Belgia.
CITEȘTE ȘI:
Continental lansează noi senzori pentru a proteja bateria vehiculelor electrificate
4 motive pentru care ar trebui să cumperi o poliță de asigurare auto online