Constructorii auto riscă penalități colosale pentru diferențele de consum de la hibridele plug-in

Hibridele plug-in (PHEV) sunt puse sub lupă din cauza unui decalaj semnificativ între consumul anunțat și realitate. Potrivit unui raport al Comisiei Europene, care a analizat date colectate încă din 2021, aceste autovehicule consumă trei - patru ori mai mult decât arată cifrele oficiale furnizate de producători.
hibride

Consumul sporit înregistrat de hibridele plug-in nu mai este un secret. În ultimul său raport, Comisia Europeană evidențiază decalajul semnificativ între datele anunțate de producători și realitate, pe baza unui eșantion de 600.000 de vehicule. De reținut că cifrele de consum publicate de producători se bazează pe ciclul WLTP, care este adesea realizat în condiţii avantajoase.

Dacă diferența de consum la motoarele termice oscilează între 1 litru la 100 km pentru vehiculele diesel și 1,5 litri pentru vehiculele pe benzină, cifrele explodează literalmente la versiunile PHEV. În timp ce consumul mediu al acestor modele se anunță sub 1,7 litri (conform standardelor WLTP), realitatea arată un consum de aproape 6 litri la 100 km!

Diferențe de consum de 300%

Diferența dintre datele de omologare și realitate este și mai accentuată la SUV-uri, a căror greutate inițială este completată cu o baterie suplimentară în versiunea hibrid plug-in. Verdictul în acest caz este fără apel. Conform măsurătorilor comunicate de Comisia Europeană, (…)

 

 

Articolul integral pe www. floteauto.ro

 

 

CITEȘTE ȘI:

Industria auto va reveni la volumele anterioare crizei abia în 2027

Xiaomi a livrat primul său automobil electric, SU7. Compania a primit peste 100.000 de comenzi

 

 

 

Adaugati comentariu