Viitorul mașinilor electrice, în ape tulburi

Ofensiva de marketing a producătorilor de vehicule electrice aproape că îi face să uite de realitatea pieței auto. Într-o perioadă în care vânzările de mașini ”verzi” par să atingă un plafon de netrecut, cele de mașini termice revin. Iar semnalele de avertizare pentru tranziția energetică se înmulțesc.
încărcare

Scăderea vânzărilor de vehicule 100% electrice observată în Germania marchează începutul unei inversări de trend? Datele Agenției Federale de Transport Auto (KBA) au fost așteptate cu nerăbdare după eliminarea subvențiilor de stat pentru achiziționarea de mașini electrice în decembrie 2023.

După o scădere de 12,6% în luna februarie, înmatriculările de mașini electrice au înregistrat o nouă reducere în luna martie, de această dată de 28,9%, cota de piață ajungând de abia la 12% (11,9%). Eliminarea bonusului ecologic a pus, fără îndoială, o frână directă vânzărilor de vehicule electrice, așa cum a fost cazul în alte țări, inclusiv în Norvegia.

De altfel, în Italia, ca și în Spania, vânzările de modele 100% electrice nu au depășit niciodată faza de adoptare timpurie, adică aproximativ 5% cotă de piață. În Franța, dacă leasingul social a animat începutul anului, primăvara tuturor pericolelor se profilează pentru vehiculele electrice.

O îmbunătățire a vânzărilor nu pare să fie așteptată nici pe partea hibridelor plug-in. Publicarea raportului Comisiei Europene care evidențiază un consum de trei până la patru ori mai mare al acestor modele în condiții reale, spre deosebire de regimul WLTP, ridică întrebări cu privire la viitorul acestora. Problema consumului și a autonomiei este adevăratul subiect atunci când vine vorba de vehicule electrificate.

Oricum, campaniile de marketing nu vor schimba nimic. Mercedes-Benz și Renault și-au dat seama de acest lucru, iar Carlos Tavares, CEO al Stellantis, și-a exprimat îndoielile cu privire la adoptarea mașinilor electrice drept soluție universală pentru mobilitatea cu emisii zero în întreaga lume, invitându-ne să ne îndepărtăm de „gândirea dogmatică”.

Dacă obstacolele în calea adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice sunt justificate având în vedere costul de achiziție al acestor modele, nu este sigur dacă bătălia care se pregătește în jurul electricelor de 20.000 de euro va fi suficientă pentru a inversa valul. Pentru că se profilează alte amenințări.

Confruntate cu costurile suplimentare ale reparației vehiculelor electrice, companiile internaționale de rent-a car au început deja să-și revizuiască deciziile de ecologizare a flotei, iar asigurătorii vor fi obligați mai devreme sau mai târziu să ajusteze în sus primele aplicate mașinilor ”verzi”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Constructorii auto riscă penalități colosale pentru diferențele de consum descoperite la hibridele plug-in

Industria auto va reveni la volumele anterioare crizei abia în 2027

 

 

 

Adaugati comentariu