Tata Group vrea să construiască în India și Europa fabrici pentru bateriile mașinilor electrice

Cu vânzări totale de 50.000 de mașini electrice până în prezent, Tata Motors domină piața de vehicule electrice din India și și-a conturat planurile de a lansa 10 modele electrice până în martie 2026. Compania se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte un sfert din vânzările sale totale până în 2025, de la aproximativ 8% în prezent.
Tata analizează înființarea a două baze de producție pentru bateriile destinate mașinilor electrice, una în India și cealaltă în Europa. Fabrica europeană ar urma să asigure necesarul de celule pentru mașinile de lux Jaguar Land Rover.
Directorul financiar al Tata Motors Balaji a precizat că investiția în fabricile de baterii va fi făcută de compania-mamă, Tata Sons, dar nu a oferit alte detalii. „Ar trebui să o anunțăm mai devreme decât mai târziu”, a spus acesta.
Piața auto din India, care urmează să devină a treia ca mărime din lume, este mică în comparație cu populația sa, modelele electrice reprezentând doar 1% din vânzările totale de mașini în 2022, aproximativ 3,8 milioane unități, dar guvernul dorește să crească acest număr, până la o pondere de 30% în 2030.
CITEȘTE ȘI:
Grupul Marquardt a deschis la Iaşi primul său birou de cercetare şi dezvoltare din regiune
ZF prezintă, la CES 2023, soluții inteligente pentru mobilitatea electrică și automată