SEAT intenționează să construiască o fabrică de baterii în apropiere de Barcelona

SEAT, subsidiara spaniolă a grupului Volkswagen, intenționează să amplaseze o fabrică de baterii în apropierea uzinei sale auto din Barcelona, pentru a sprijini producerea de vehicule electrice din 2025, cu condiţia obţinerii de suportului financiar al Guvernului de la Madrid și de la autoritățile din UE, a anunţat preşedintele SEAT, Wayne Griffiths, relatează Reuters.
SEAT

Wayne Griffiths a confirmat planurile SEAT de a lansa un model electric urban în 2025 , pe care vrea să îl producă la uzina sa din Martorell, în apropiere de Barcelona.

Ministrul spaniol al Industriei informa, pe 4 martie, că va folosi fondurile europene pentru a crea un consorţiu public-privat cu SEAT şi compania energetică Iberdrola pentru a construi prima fabrică a ţării dedicată bateriilor pentru vehiculele electrice. Oficialul guvernamental nu a specificat unde va fi sediul noii companii.

Griffiths a declarat că autorităţile trebuie să-şi confirme sprijinul pentru stimularea cererii de vehicule electrice, să îmbunătăţească semnificativ infrastructura de încărcare şi să sprijine dezvoltarea facilităţilor de producţie pentru baterii şi maşini.

„Dacă vrem o maşină până în 2025, trebuie să luăm rapid aceste decizii, în 2021”, a explicat şeful SEAT, care şi-a exprimat încrederea că se va ajunge la un acord cu Guvernul spaniol.

Din fondurile UE de redresare, Spania ar urma să beneficieze de aproximativ 140 miliarde de euro până în 2023, jumătate fiind granturi, şi intenţionează să aloce o mare parte pentru finanţarea unor proiecte industriale majore, menite să resusciteze şi să modernizeze economia, afectată sever de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Potrivit lui Wayne Griffiths, dacă planurile SEAT primesc ”undă verde”, compania intenţionează din 2025 să producă peste 500.000 de maşini electrice urbane pe an, la Martorell, inclusiv modele pentru alte branduri ale grupului VW, cum ar fi Volkswagen, Skoda şi posibil Audi.

Anul trecut, SEAT a raportat pierderi de 194 milioane de euro, faţă de un profit net de 346 milioane de euro în 2019, deoarece vânzările au scăzut cu 26% ca efect al pandemiei.

„Anul acesta, trebuie să revenim pe profit”, a declarat Griffiths.

 

CITEȘTE ȘI:

Comisia Europeană: Producția de baterii pentru mașini electrice va genera milioane de locuri de muncă

ACAROM: În februarie 2021, au fost produse în România 39.348 de autoturisme

Volkswagen vrea să construiască şase fabrici de baterii pentru automobile electrice

 

 

Adaugati comentariu