ACEA: UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030

Un nou raport al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) dezvăluie un decalaj alarmant între disponibilitatea actuală a punctelor publice de încărcare pentru mașinile electrice în UE și ceea ce va fi necesar în realitate pentru a îndeplini obiectivele de reducere a CO2.
mașini electrice

Vânzările de mașini electrice din UE au crescut de trei ori mai repede decât instalarea punctelor de încărcare între 2017 și 2023, arată raportul ACEA. Privind în perspectivă, UE are nevoie de opt ori mai multe puncte de încărcare anual până în 2030, conform estimărilor industriei.

Avem nevoie de adoptarea pe piața de masă a mașinilor electrice în toate țările UE pentru a atinge obiectivele ambițioase ale Europei de reducere a CO2. Acest lucru nu se va întâmpla fără disponibilitatea pe scară largă a infrastructurii publice de încărcare în întreaga regiune. Suntem foarte îngrijorați de faptul că implementarea infrastructurii nu a ținut pasul cu vânzările de mașini electrice cu baterii în ultimii ani. În plus, acest „decalaj în infrastructură” riscă să se extindă în viitor – într-o măsură mult mai mare decât estimările Comisiei Europene”, a subliniat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries.

Puțin peste 150.000 de puncte publice de încărcare au fost instalate anul trecut în întreaga UE (în medie mai puțin de 3.000 pe săptămână), ajungând la un total de peste 630.000.

Potrivit Comisiei Europene, până în 2030 ar trebui instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare. Atingerea acestui obiectiv ar însemna instalarea a aproximativ 410.000 de puncte de încărcare publice pe an (sau aproape 8.000 pe săptămână) – de aproape trei ori cea mai recentă rată anuală de instalare.

Cu toate acestea, ACEA estimează că vor fi necesare 8,8 milioane de puncte până în 2030. Atingerea acestui nivel ar necesita instalarea a 1,2 milioane de încărcătoare pe an (sau peste 22.000 pe săptămână) – de opt ori cea mai recentă rată anuală de instalare.

„Accesul facil la punctele de încărcare publice este o condiție esențială pentru decarbonizarea transportului rutier, pe lângă sprijinul pieței și un cadru de producție competitiv în Europa. Investițiile în infrastructura publică de încărcare trebuie intensificate de urgență dacă dorim să reducem decalajul de infrastructură și să îndeplinim obiectivele climatice”, a avertizat de Vries.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Continental dezvoltă arhitecturi de vehicule bazate pe servere cu unități zonale de control

Bosch inaugurează a doua clădire de birouri pentru Centrul de Inginerie din Cluj

 

 

 

Adaugati comentariu