Producătorul american de scaune auto, Adient, prezent şi în România, face restructurări în Europa

Producătorul american de scaune auto, Adient, prezent şi pe piaţa din România, a anunţat că îşi va restructura operaţiunile din Europa, prin eliminarea de posturi şi transferul unor activităţi în ţările unde cheltuielile cu mâna de lucru sunt mai mici, pentru a-şi reduce costurile, relatează Reuters.
Adient

Compania nu a dezvăluit cât de mulţi angajaţi vor fi afectaţi de disponiblizări şi nici care sunt ţările unde vor fi transferate activităţile. În luna septembrie 2023, Adient avea peste 70.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care aproximativ 72% lucrau în regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA).

Compania Adient este prezentă în România din anul 2000, are un număr total de peste 6.000 de angajați și deține șase unități de producție: Jimbolia (armături metalice și mecanisme), Craiova (scaune auto pentru Ford), Poiana Lacului (spumă poliuretanică), Bradu (scaune auto pentru Dacia, respectiv armături metalice), Ploiești (tapițerii), Pitești (tapițerii auto pentru Mercedes şi BMW). Compania are 75.000 de angajați în 31 de țări și peste 200 de unități de producție/asamblare la nivel mondial.

Adient furnizează scaune auto pentru unii dintre cei mai mari constructori europeni de automobile, inclusiv Stellantis, Renault, BMW, Mercedes Benz şi Volkswagen, precum şi pentru giganţii americani Ford şi General Motors. Vânzările companiei au avut de suferit în trimestrul care s-a încheiat la 31 decembrie 2023, în condiţiile în care greva demarată de sindicatul UAW a afectat producţia de automobile în SUA.

Noua rundă de disponibilizări de la Adient, precum şi restul măsurilor de restructurare, vor avea drept rezultat un cost de 125 de milioane de dolari, care va fi inclus în rezultatele fiscale pentru trimestrul al doilea. Planul ar urma să se finalizeze până în anul fiscal 2027, rezultatul estimat fiind reducerea costurilor operaţionale cu aproximativ 60 de milioane de dolari pe an.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Bosch se bazează pe inovații, parteneriate și achiziții – reducerea costurilor rămâne o prioritate

Italia a inițiat discuții cu Dongfeng Motor Group pentru deschiderea unei unități de producție

 

 

 

Adaugati comentariu