Industria auto va reveni la volumele anterioare crizei abia în 2027

Potrivit unui studiu realizat de Statista, platforma online germană specializată în colectarea și publicarea datelor statistice, vânzările globale de mașini vor ajunge la 70,4 milioane de unități în 2024, dar vor rămâne sub nivelurile pre-pandemice. Potrivit prognozelor, industria auto va reveni la volumele anterioare crizei abia în 2027.
Industria auto

Industria auto continuă să se confrunte cu provocări majore în 2024, precum costuri în creștere, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, rate ridicate ale dobânzilor și un consum încetinit. Ca urmare, vânzările globale de mașini vor rămâne sub nivelurile de acum cinci ani.

Crize succesive din 2020

În pofida unei creșteri estimate la 3,6% a vânzărilor globale de mașini în 2024, până la 70,4 milioane de unități, cifrele rămân sub nivelurile pre-pandemice. Din 2020, industria auto globală a trecut printr-o serie de crize, care au dus la scăderea stocurilor și la creșterea prețurilor. Deși disponibilitatea vehiculelor s-a îmbunătățit, creșterea ratelor dobânzilor și a costurilor de producție au scumpit achiziționarea unei mașini noi, afectând astfel livrările.

25 de milioane de unități pierdute în 2020

Potrivit datelor Statista vânzările globale de mașini au atins apogeul în 2016 și 2017, cu peste 85 de milioane de unități vândute. Ulterior, în 2018, vânzările au scăzut ușor la 82,3 milioane de unități. În 2019, volumul s-a redus cu 10 milioane de unități și a continuat să scadă în anii pandemiei. În 2020, producătorii de automobile au livrat 56,5 milioane de vehicule noi în întreaga lume, cu 25 de milioane mai puține decât înainte de Covid-19.

În următorii doi ani, volumele totale au fluctuat în jurul nivelului de 61 de milioane de mașini, înainte de a urca la aproape 68 de milioane în 2023. Deși se preconizează că livrările totale vor crește cu 3,6% și vor ajunge la 70,5 milioane în 2024, acestea sunt totuși cu 2 milioane de unități mai puține decât în ​​2019. În plus, conform prognozelor Statista, vânzările globale de mașini nu vor atinge nivelurile pre-pandemice până în 2027, când se așteaptă să înregistreze un volum de 73 de milioane de vehicule noi.

Deși prețurile mașinilor noi sunt stabile, acestea rămân aproape de nivelurile record. În ultimii cinci ani, costul mediu al unei mașini noi a crescut cu peste 20%, de la aproximativ 37.000 de euro în 2019 la aproape 44.000 de euro în acest an. Această creștere considerabilă a ajutat industria auto să continue să genereze aceleași venituri ca acum cinci ani, în pofida scăderii livrărilor.

Toyota, Ford și Volkswagen AG vor realiza o cincime din vânzările totale în 2024

Potrivit datelor Statista, se așteaptă ca Toyota să rămână cel mai mare producător din industria auto mondială în 2024, cu o cotă de piață de 9,9%. Ford, despre care se așteaptă să obțină o cotă de piață de 7,55% în acest an, a depășit Volkswagen AG, care se află acum pe locul trei cu o cotă de 6,7%. Urmează Nissan și Honda, cu 6,3% și, respectiv, 5%. Primii trei producători de mașini vor acoperi o cincime din vânzările totale de mașini din acest an.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Xiaomi a livrat primul său automobil electric, SU7. Compania a primit peste 100.000 de comenzi

Șerban Nicolescu este noul director general al fabricii de anvelope Continental din Timișoara

 

 

Adaugati comentariu