Tesla și-a inaugurat fabrica din Germania, o investiție de 5 miliarde de euro

Elon Musk şi cancelarul Germaniei, Olaf Scholz, au inaugurat fabrica Tesla de lângă Berlin (Gruenheide), primul hub din Europa al producătorului american de vehicule electrice.
Tesla

Uzina, care a costat peste cinci miliarde de euro, este cea mai mare investiţie din din ultima perioadă într-o fabrică auto din Germania.

Iniția, Tesla a angajat peste 3.000 de persoane, urmărind să majoreze numărul angajaților la 12.000 de persoane.

Tesla a livrat deja primele 30 de modele electrice Model Y produse în Germania, cu o autonomie de 514 km şi un preț de 63.990 euro.

La capacitate maximă, uzina va produce 500.000 de automobile pe an, adică mai mult decât cele 450.000 de vehicule electrice pe care principalul grup auto german, Volkswagen, le-a vândut anul trecut în întreaga lume.

Tot la Gruenhe, Tesla va construi o uzină de baterii electrice, cu o capacitate de producţie de 50 GWh.

Elon Musk a avertizat deja că pentru majorarea producţiei va fi nevoie de o perioadă de timp mai mare decât cei doi ani cât a durat construcţia uzinei din Germania.

Analiştii de la JPMorgan estimează că uzina de la Gruenheide va produce aproximativ 54.000 de vehicule în 2022, 280.000 de unităţi în 2023, iar din 2025 va ajunge la 500.000 de unităţi/an.

Tesla Inc, producătorul auto cu cea mai mare capitalizare bursieră, a anunţat recent că se aşteaptă în acest an la o creştere cu peste 50% a vânzărilor de vehicule electrice, în pofida perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, care ar urma să se atenueze doar în 2023.

Producătorul de vehicule electrice din SUA a avut dificultăţi să ţină pasul cu cererea şi se pare că există întârzieri mari pentru modelele Y şi anumite modele 3 în diferite părţi ale lumii.

Săptămâna trecută, Tesla a fost nevoită să închidă temporar producţia la fabrica sa din Shanghai, din cauza reapariţiei cazurilor de Covid-19 în China.

În ultimele trimestre, Tesla a exportat maşini din China către clienţii din Europa. Cererea de vehicule electrice rămâne foarte mare în Europa, iar acum Tesla se poate baza pe o anumită producţie de pe continent, nu numai pe exporturile din China.

 

CITEȘTE ȘI:

Producția de vehicule Ford în Europa, perturbată de criza semiconductorilor și de război

Audi își ajustează producţia la fabrica sa din Ungaria și oprește exporturile către Rusia

 

 

Adaugati comentariu