Investiția se va întinde pe mai bine de trei ani, deschiderea fabricii fiind planificată abia pentru anul 2019. Cei aproximativ un miliard de dolari vor merge în zona Guanajuato, devenind a doua uzină Toyota din Mexic alături de cea deja existentă din Tijuana.
Fabrica din Guanajuato va fi prima care se va folosi de Noua Arhitectură Globală Toyota (Toyota New Global Architecture) menită să reducă drastic costurile de producție, urmând să se axeze în mod special pe asamblarea sedanului de clasă compactă Corolla. Corolla va continua să fie produs și în fabrica deja existentă din Blue Springs, Mississippi, ceea ce indică faptul că Toyota se așteaptă la o creștere a cererii în zonă în viitorul apropiat.
Dacă ai fost atent, ai numărat deja trei fabrici Toyota în zona Americii de Centrale și de Nord. Mai sunt și altele… Există una în Ontario, Canada, și încă două în Statele Unite ale Americii, în Kentucky și Indiana. Totuși, cu excepția noii fabrici și a celei din Mississippi, restul se vor axa pe modele mai mari și mai valoroase.
Se estimează că viitoarea uzină din Guanajuato va putea produce 200.000 de unități pe an atunci când va funcționa la capacitate maximă. Este prima fabrică nouă deschisă de Toyota în ultima vreme, dar cum industria auto pare să-și revină iar capacitatea de producție Toyota este ocupată în procent de 90%, nu e exclusă o extindere ulterioară. Nu-ți dăm niciun premiu dacă ai ghicit deja în ce zonă: China.