Vehiculele electrice vor fi mai ieftin de produs față de alternativele termice, dar reparațiile vor fi mai scumpe

Până în 2027, vehiculele electrice cu baterie din următoarea generație vor fi, în medie, mai ieftin de produs comparativ cu un model pe combustie internă, arată o analiză realizată de compania de cercetare de piață Gartner.
Vehiculele electrice

Potrivit unui studiu privind sectorul producției auto, Gartner susține că noii constructori auto doresc să redefinească puternic status quo-ul în domeniu și au introdus inovații care simplifică costurile de producție, cum ar fi arhitectura centralizată a vehiculelor sau introducerea unor procedee tehnologice, precum gigacasting-urile (turnarea unei părți mari din aluminiu a unei mașini, care ar fi făcută de obicei din mai multe piese mai mici), care reduc costurile de producție și timpul de asamblare.

”Mașinile electrice vor atinge paritatea costurilor cu automobilele termice mult mai repede decât se aștepta inițial, dar, în același timp, reparațiile vehiculelor verzi vor fi considerabil mai costisitoare”, a precizat Pedro Pacheco, vicepreședinte al departamentului de cercetare al companiei de cercetare.

Astfel, Gartner estimează că, până în 2027, costul mediu al reparației unei caroserii și al unei baterii, în cazul unor accidente grave, va crește cu 30%. Ca urmare, vehiculele care sunt implicate într-o coliziune pot fi mai predispuse la o pierdere totală, deoarece reparația ar putea costa mai mult decât valoarea reziduală a mașinii. De asemenea, reparațiile mai costisitoare în caz de accident pot duce la prime de asigurare mai scumpe sau chiar la refuzul companiilor de asigurări de a accepta anumite modele de mașini.

Gartner spune că reducerea rapidă a costurilor de producție a a unei mașini electrice nu ar trebui făcută în detrimentul costurilor mai mari de reparații, deoarece poate genera reacții adverse ale consumatorilor pe termen lung. ”Noi moduri de a produce o mașină ecologică trebuie implementate numai împreună cu procese care asigură costuri reduse de reparație”, susține fima de cercetare.

„Cu promisiunea unor câștiguri ușoare, multe startup-uri au intrat în spațiul vehiculelor electrice – de la producători auto până la specialiști în încărcarea vehiculelor electrice – iar unele sunt încă foarte dependente de finanțare externă, lăsându-le în mod deosebit expuse provocărilor pieței, În plus, stimulentele legate de vehiculele electrice sunt eliminate treptat în diferite țări, ceea ce face piața mai dificilă pentru operatorii tradiționali”, a mai arătat Pedro Pacheco.

Gartner estimează că până în 2027, 15% dintre companiile de vehicule electrice fondate în ultimul deceniu vor fi achiziționate sau vor intra în faliment. ”Acest lucru nu înseamnă că sectorul EV se prăbușește. Pur și simplu intră într-o nouă fază în care companiile cu cele mai bune produse și servicii vor câștiga”, a adăugat Pacheco.

Gartner anticipează că livrările de vehicule electrice vor ajunge la 18,4 milioane de unități în 2024 și la 20,6 milioane de unități în 2025. Cu toate acestea, avertizează că se va trece de la „goana după aur” la „supraviețuirea celui mai potrivit”. Aceasta înseamnă că succesul companiilor în acest sector este acum puternic condiționat de capacitatea lor de a răspunde nevoilor primilor producători de vehicule electrice.

 

 

 

Adaugati comentariu