ACEA: Trebuie implementate cât mai repede condițiile favorabile pentru mobilitatea cu emisii zero
Acordul dintre reprezentanții Comisiei Europene, Parlamentului European și Consiliului UE va reduce emisiile de CO2 cu 100% până în 2035, interzicând de fapt vânzarea vehiculelor tradiționale cu motor cu ardere internă.
„Această decizie extrem de extinsă este fără precedent. Înseamnă că Uniunea Europeană va fi acum prima și singura regiune din lume care va deveni complet electrică. Industria europeană de automobile este la înălțimea provocării de a furniza aceste autoturisme și utilitare ușoare cu emisii zero. Cu toate acestea, suntem acum dornici să vedem condițiile-cadru, care sunt esențiale pentru îndeplinirea acestui obiectiv, reflectate în politicile UE. Acestea includ energii regenerabile, o rețea de infrastructură de încărcare privată și publică fără întreruperi și acces la materii prime”, a declarat Oliver Zipse, președintele ACEA și CEO al BMW.
Potrivit ACEA, datorită investițiilor continue din industrie, anul trecut 1 din 5 mașini noi vândute în Uniunea Europeană au fost electrice. Până în 2030 se estimează că ponderea va crește la 3 mașini din 5, ceea ce va pune UE înaintea tuturor celorlalte regiuni ale lumii.
Producătorii de automobile sunt gata să colaboreze cu factorii de decizie din UE pentru a aborda provocările sociale și industriale semnificative pe care le aduce această transformare. „Trebuie să lucrăm acum împreună la politici care să garanteze accesul la materiile prime necesare pentru mobilitatea electrică, să facă mașinile electrice produse accesibile pentru piața de masă, să atenueze consecințele negative asupra forței de muncă și să le permită cetățenilor europeni să-și încarce vehiculul electric rapid și ușor”, a precizat director general al ACEA, Sigrid de Vries.
ACEA consideră că Europa trebuie să construiască lanțuri de aprovizionare rezistente, mai ales când vine vorba de aspecte critice, cum ar fi bateriile și materiile prime. În caz contrar, producătorii de vehicule din UE se vor afla într-un dezavantaj semnificativ în comparație cu omologii lor din alte regiuni – în special în contextul creșterii prețurilor la energie.
Membrii ACEA solicită o revizuire intermediară solidă și semnificativă a regulamentului privind CO2. Acest lucru va fi esențial pentru a evalua dacă s-au înregistrat progrese suficiente în evoluția pieței, implementarea infrastructurii, disponibilitatea materiilor prime și accesibilitatea.
Asociația subliniază că accesibilitatea riscă să devină un obstacol mai mare, cu inflația și prețul bateriilor în creștere pentru prima dată de mai bine de 10 ani. ”Prin urmare, factorii de decizie politică trebuie să abordeze și emisiile provenite de la flota existentă de vehicule”, mai arată ACEA.
În acest context, asociația a luat act de faptul că acordul final include referiri la posibilul rol în viitor al combustibililor regenerabili în sectorul transporturilor. „Credem că deschiderea tehnologiei rămâne esențială pentru a păstra agilitatea de a răspunde diferitelor nevoi și de a se adapta circumstanțelor în schimbare. După cum demonstrează actuala criză energetică, diversificarea este esențială pentru a îmbunătăți rezistența Europei”, a conchis Sigrid de Vries.
CITEȘTE ȘI:
4 motive pentru care ar trebui să cumperi o poliță de asigurare auto online
Continental lansează noi senzori pentru a proteja bateria vehiculelor electrificate