Porsche renunță la diesel în gama Macan și Panamera, scrie revista britanică Autocar. Constructorul german susține că a survenit o “modificare culturală” în rândul clienților, care a determinat această decizie.
Porsche a încheiat oficial producția vehiculelor diesel, pentru a face față testelor de emisii care devin tot mai stricte. Clienții nu vor mai putea alege Macan S Diesel și Panamera 4S Diesel. Mutarea vine după ce compania a făcut aceeași alegere și pentru gama SUV-ului Cayenne, de altfel, primul Porsche care a oferit și motorizare diesel în 2009. Nemții susțin că preferințele clienților se îndreaptă acum spre motoarele pe benzină și spre propulsia hibridă.
Anunțul vine la scurt timp după ce compania a fost nevoită să facă o rechemare în service masivă, pentru actualizarea unui soft la motoarele V6 de 3.0 litri montate pe Cayenne, în urma consultării cu autoritățile. Ca parte a deciziei, odată cu apariția versiunii faelift în aprilie, Macan S diesel va părăsi gama care se va alinia standardelor WLTP (Harmonized Light Vehicle Test Procedure).
În cazul lui Panamera, doar 15% dintre cei 11.000 de cumpărători ai modelului au ales versiunea 4S Diesel, în timp ce 35% au optat pentru benzină, iar 50% pentru Panamera 4 E-Hybrid.
Test drive Porsche Panamera 4S Diesel
Șeful Porsche, Oliver Blume, a declarat, anul trecut pentru Autocar că “motoarele diesel nu sunt atât de importante pentru noi”, adăugând că doar un procent de 15% din numărul de unități comercializat la nivel global este trecut în contul propulsoarelor pe motorină.
Porsche nu a dezvoltat niciodată propria unitate diesel, ci a ales să integreze motoare ale Grupului Volkswagen. Aflată pe panta ascendentă a electrificării, Porsche va lansa anul viitor Mission E. O versiune hibridă a lui 911 își va face apariția pe piață în 2019.
FOTO: Bogdan PARASCHIV.