Afacerile Automobile Dacia au depăşit, anul trecut, 5 miliarde de euro
Contribuţia vânzărilor de autovehicule şi de componente auto la realizarea cifrei de afaceri a fost de 92% din total, în creştere faţă de anul 2016, datorită unui mix de modele şi versiuni foarte bun şi vânzărilor la internaţional de componente CKD (Complete Knock Down) şi SKD (Semi Knock Down).
Potivit oficialului Automobile Dacia, la rândul ei, contribuţia exportului a avansat cu 10% faţă de 2016. Astfel, vânzările în afara României ale vehiculelor şi ale componentelor auto rămân la un nivel ridicat în totalul vânzărilor Dacia, de 92,6%.
„Această evoluţie arată că vehiculele marca Dacia sunt foarte apreciate atât în Europa cât şi pe alte continente. Exportul este pentru noi o prioritate pentru că ne dorim să răspundem cât mai bine solicitărilor clienţilor noştri. În acelaşi timp, pentru orice uzină este extrem de important să aibă o piaţă locală puternică, unde să vândă o parte din producţie”, a afirmat Liviu Bocşaru.
În 2017, profitul companiei rezultatul înainte de impozit s-a ridicat la 550,5 milioane lei (120,5 milioane de euro), în creştere cu 9% faţă de 2016.
„Pentru noi este foarte important ca profitul să vină din exploatare, pentru că aceasta arată rentabilitatea operaţiunilor curente şi că resursele companiei au fost utilizate eficient. În 2017, profitul din exploatare a urmat tendinţa cifrei de afaceri, fiind cu 57 milioane de lei mai mare decât cel din 2016, deci creşterea de business explică în cea mai mare parte această evoluţie favorabilă”, a explicat directorul adminitrativ şi financiar al Automobile Dacia.
Potrivit acestuia, valoarea totală a investiţiilor realizate de Grupul Renault la Dacia este de aproximativ 2,3 miliarde euro din 2000 până la finalul anului 2017.
În acelaşi timp, investiţiile realizate de către Grupul Renault în România se ridică la 2,8 miliarde de euro.
„Vorbim atât de investiţii în noile noastre produse – maşini, motoare, cutii de viteze, cât şi de investiţii în optimizarea procesului de producţie – condiţii sociale, automatizare, calitate, reducere de costuri si integrarea de noi tehnologii”, a adăugat Liviu Bocşaru.
În 2017, Grupul Renault România a avut o cifră de afaceri consolidată de 5,7 miliarde de euro.