Electro-Mobility 2018: prima generaţie cu viziune spre conducerea autonomă
Participanţii din Electro-Mobility Embedded sunt prima generaţie care a implementat un concept tehnic nou, primul pas dintr-o viziune de 5 ani a competiţiei. Viziunea este clădită în jurul conducerii autonome şi a nivelurilor de automatizare definite de industrie, unde nivelul 0 reprezintă absenţa oricărui sistem de asistare la condus, iar nivelul 5 reprezintă automatizarea maximă, unde nu mai este necesară existenţa unui subiect uman pentru a monitoriza sau controla deplasarea vehiculului.
„Etapa Electro-Mobility Embedded din 2018 a introdus primele elementele ce asigură nivelul 1 spre 2 din conducerea autonomă, anume concurenţii au dezvoltat maşini electrice cu asistare la menţinerea benzii de circulaţie, oprire/ evitare în caz de obstacole, recunoaşterea semnelor de circulaţie. În următorii ani vom ridica complexitatea. De exemplu, concurenţii din 2019 vor avea provocarea ca maşinile lor să se conducă singure în elemente de trafic semaforizat sau cu alţi participanţi la trafic”, a spus Rareş Antăluţ, preşedintele juriului Electro-Mobility Embedded.
În paralel au avut loc alte două competiţii: Electro-Mobility Hardware în care studenţi ieşeni au fost provocaţi să construiască pe loc un circuit electric şi Electro-Mobility Software, în care un alt grup de studenţi a avut sarcini de programare, unde a fost punctată inventivitatea în a le rezolva.
„Prin competiţia studenţească Electro-Mobility ne propunem să ridicăm atenţia publicului asupra industriei automotive dezvoltate în Iaşi şi în România. De asemenea, urmărim să contribuim alături de profesorii din mediul universitar la ridicarea nivelul de pregătire a studenţilor în acest domeniu“, a spus Marian Petrescu, directorul locaţiei Continental din Iaşi.
Câştigătorii Electro-Mobility Embedded din acest an au fost: HBFS Robotics Team formată din Diana Biacu, Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu, Maria Cîrciumaru de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din Bucureşti (locul 1), Bitbit formată din Andrei Codruţ Diac, Tudor Andrei Vrabie, Ionuţ Vlad Modoranu de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din Iaşi (locul 2) şi Gost formată din Alexandru Girdianu, Daniel Toma, Gabriel Sasu, Ionuţ Marian Olteanu de la Facultatea de Sisteme Electronice şi Informatice Militare Bucureşti (locul 3). Echipele Apollo v3.0 şi Electro Phantom au primit premii speciale.
Premiile au fost următoarele:
- Locul I – 1500 euro pentru echipă
- Locul II – 700 euro pentru echipă
- Locul III – 300 euro pentru echipă
- Premii speciale – 200 euro.
Câştigătorii Electro-Mobility Hardware au fost Andrei Diac (locul 1), Paulet Olimpian Toma (locul 2), Andrei Visan (locul 3), iar cei Electro-Mobility Software au fost: Alexandru Perietanu (locul 1), Victor Robu (locul 2), Andreea Postovan (locul 3).
La ediţia din acest an s-au înscris 213 studenţi, iar 86 s-au calificat şi au concurat în finala competiţiei.