Bosch: vânzările şi rezultatul au atins din nou un nivel record în 2018

Grupul Bosch îşi continuă parcursul de succes: în ciuda condiţiilor economice dificile şi a pieţelor slabe, vânzările şi rezultatul au atins în 2018, încă o dată, nivelul record din anul anterior, ce a reprezentat un maxim istoric.

Conform cifrelor preliminare, furnizorul de tehnologie şi servicii a generat un volum de vânzări de 77,9 miliarde de euro anul trecut. Rezultatele vânzărilor au fost afectate serios de fluctuaţiile cursului de schimb valutar până la o valoare de 2,1 miliarde de euro. Luând în considerare ajustarea la efectele cursului de schimb valutar, rezultă o creştere a veniturilor cu 4,3 procente.

„În ciuda situaţiei economice dificile, Bosch s-a descurcat bine în 2018. Vânzările şi rezultatul sunt încă o dată la un nivel record. În calitate de lider în materie de inovaţie, dorim să modelăm schimbarea pe pieţele pe care activăm, atât din punct de vedere tehnologic, cât şi al afacerii. Concentrarea noastră strategică pe conectivitate dă rezultate”, a declarat Dr. Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, în cadrul informării de presă referitoare la cifrele preliminare.

Bosch a vândut în total 52 de milioane de produse conectate la internet în 2018, cu 37 de procente mai mult decât anul precedent. În 2018, profitul avut înainte de plata dobânzilor şi impozitelor (EBIT) a ajuns la aproape 5,3 miliarde de euro. Acesta este posibil să genereze o marjă EBIT din operaţiuni de 6,9 procente.
„Bosch urmăreşte să se dezvolte mai bine decât pieţele sale şi să-şi asigure nivelul ridicat al veniturilor, în ciuda condiţiilor economice dificile la care ne aşteptăm. Avem în plan să creştem competitivitatea tuturor sectoarelor noastre de activitate pentru a ne putea finanţa expansiunea leadership-ului în tehnologie şi, odată cu aceasta, viitorul companiei noastre”, a afirmat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, vicepreşedintele consiliului de administraţie şi CFO.

Automatizare I: investiţii iniţiale în valoare de 4 miliarde de euro

Unul dintre punctele centrale ale activităţii de cercetare şi dezvoltare (R&D) ale companiei este conducerea automatizată. Ca parte a drumului către o mobilitate fără accidente, Bosch urmăreşte două căi de dezvoltare.

Prima dintre acestea se referă la sistemele de asistenţă la condus, care va permite conducerea parţial automatizată a autovehiculelor private (nivelurile de automatizare 2 şi 3). Bosch este lider tehnologic şi de piaţă în acest domeniu. Compania estimează anul acesta venituri de 2 miliarde de euro din vânzarea de sisteme de asistenţă la condus.

San José soll Pilotstadt für automatisierten Mitfahrservice werden: In der zweiten Jahreshälfte 2019 wollen Daimler und Bosch ausgewählten Kunden einen App-basierten vollautomatisierten und fahrerlosen (SAE Level 4/5) Mitfahrservice (Ride-Hailing), in Mercedes-Benz S-Klassen anbieten. // San José targeted to become the pilot city for an automated on- demand ride-hailing service: From the second half of 2019, Daimler and Bosch are planning to offer selected customers an app-based highly and fully automated driving (SAE Level 4/5) on-demand ride-hailing service in Mercedes-Benz S-Classes.

A doua cale de dezvoltare va duce la conducerea fără şofer începând cu prima parte a următorului deceniu (nivelurile de automatizare 4 şi 5).

„Conducerea fără şofer va schimba regulile jocului în ceea ce priveşte mobilitatea individuală. Aceasta va deschide calea către modele de afaceri inovatoare, precum taxiuri robot şi mobilitate bazată pe shuttle”, a declarat Denner.

Datorită complexităţii tehnice a automatizării, acesta o consideră ca fiind un punct central de investiţie în viitor: „Până în 2022, estimăm că investiţiile noastre iniţiale vor ajunge la aproximativ 4 miliarde de euro”.

Aproape 4.000 de ingineri de la Bosch lucrează în domeniul conducerii automatizate.

Automatizare II: ecosistem cuprinzător pentru serviciile de mobilitate

Potenţialul de piaţă al conducerii automatizate este uriaş: între 2015 şi 2030, mobilitatea individuală va creşte cu 50 de procente (sursa: ITF). Prin urmare, în următorii zece ani, analiştii estimează o valoare a pieţei de echipamente hardware şi software pentru conducerea automatizată de circa 60 de miliarde de dolari (sursa: Roland Berger).

Până în 2025, cele mai multe din cele 2,5 milioane de autobuze la cerere de tip shuttle din întreaga lume, vor fi fără şofer (sursa: Roland Berger). Experţii estimează că, până în 2035, vânzările referitoare la mobilitatea partajată vor ajunge la aproape 160 de miliarde de dolari (sursa: BCG). Bosch va oferi atât tehnologie, cât şi servicii pentru această formă de mobilitate. E

cosistemul Bosch pentru serviciile de mobilitate combină deja soluţii şi servicii pentru rezervări, plată, parcare, reîncărcare, administrare, întreţinere şi infotainment. Unul dintre aceste servicii este Încărcare confortabilă, o soluţie conectată de navigaţie şi încărcare pentru autovehicule electrice. Primul client fidel al Bosch este producătorul german de autovehicule electrice Sono Motors.

„ Prin soluţiile noastre conectate, înseamnă că putem face electromobilitatea ideală pentru utilizarea zilnică”, a spus Denner.

Electrificare I: leadership-ul pe piaţa de larg consum

În 2018, Bosch a obţinut 30 de proiecte de electromobilitate, în valoare de câteva miliarde de euro. Până în 2025, compania urmăreşte să crească vânzările în acest domeniu de zece ori, până la un total de 5 miliarde de euro „Dorim să conducem piaţa de consum pentru electromobilitate,” a spus Denner.

În domeniul electromobilităţii, nicio companie nu are o gamă atât de diversificată precum Bosch. Bosch electrifică toate tipurile de sisteme de propulsie, de la biciclete la camioane. Azi, de exemplu, peste un milion de autovehicule din întreaga lume sunt echipate cu componente electrice sau hibride Bosch.

Denner a continuat: „În viitor, oamenii vor spune că nu există niciun autovehicul electric pe planetă fără componente de la Bosch”.

Acest lucru este valabil mai ales în cazul Chinei, cea mai mare piaţă de electromobilitate la nivel global, acolo unde Bosch domină deja segmentul vehiculelor destinate transportului de pasageri. Compania a încheiat recent un parteneriat strategic privind conducerea automatizată şi electrică împreună cu producătorul de autovehicule electrice din China, NIO.

În China, în 2019, Bosch va începe producţia e-axle, o soluţie deosebit de compactă pentru sistemele de propulsie ale autovehiculelor electrice. Un acumulator de 48 V nou dezvoltat a intrat în producţie în urmă cu câteva săptămâni. Încă din 2030, 20 de procente din autovehiculele noi la nivel global vor fi parţial electrificate folosind sisteme de 48 V. Î

n plus, odată cu achiziţionarea completă a EM-motive GmbH, Bosch îşi consolidează poziţia pe piaţa electromobilităţii, care se dezvoltă rapid pe plan mondial.

Electrificare II: electrificarea transportului de mărfuri

Până în 2030, traficul global de mărfuri va fi aproape dublu (sursa: ITF). „Ne dorim un trafic greu care să nu fie o povară pentru climă sau pentru calitatea aerului. Din nou, cheia în acest caz este electrificarea,” a spus Denner.

Încă din 2030, unul din patru autovehicule comerciale pe plan global – aproape unul din trei în China – va fi cel puţin parţial electrificat. Bosch poate profita de acest aspect: portofoliul de produse ale companiei pentru transportul mărfurilor fără emisii include sisteme electrice de 36 V pentru bicicletele electrice pentru marfă, motoare electrice pentru autovehicule comerciale uşoare, cum ar fi cele fabricate de StreetScooters şi folosite de Poşta din Germania, punţi electrice pentru camionete şi vehicule grele, punţi electrificate (e-axle) pentru semiremorci şi, în viitor, sisteme de propulsie cu celule de combustibil pentru camioanele de 40 de tone.

„Fie că este vorba despre electrificare parţială, electrificare integrală, sisteme cu acumulator şi baterii electrice sau cu celule de combustibil, suntem pregătiţi pentru piaţă,” a susţinut Denner.

Inteligenţa artificială I: domeniul cheie de expertiză Bosch

În viitor, Denner crede că un domeniu cheie de expertiză va fi aplicarea industrială a inteligenţei artificiale (IA)

„Până la mijlocul următorului deceniu, ne dorim ca toate produsele noastre să fie echipate cu IA sau ca IA să fi jucat un rol în dezvoltarea şi fabricarea produselor respective. Adevărat, companiile din SUA şi China domină industria de consum IA, însă fără expertiză în domenii precum traficul, producţia sau clădirile, potenţialul lor va rămâne în urma IA industriale”, a arătat Denner.

Accesta a afirmat că Bosch şi-a stabilit obiective ambiţioase: „Ca lider în inovaţiei, dorim să devenim experţi în IA şi să ne alăturăm elitei globale”. În acest scop, Bosch a plănuit să crească de patru ori numărul de experţi în IA din cadrul companiei de la 1000 la 4000 de angajaţi până în 2021.

Inteligenţa artificială II: succes în spaţiul cosmic şi pe şosea

Angajaţii Centrului Bosch pentru Inteligenţă Artificială lucrează la aproximativ 150 de proiecte. Unul dintre acestea este sistemul de senzori SoundSee. „Algoritmul SoundSee aplică machine learning pentru a asculta dacă există ceva defect,” a explicat Denner.

Acest lucru îi permite să anticipeze defectarea echipamentelor, reducând astfel costurile de întreţinere şi sporind productivitatea. Soluţia SoundSee va fi livrată Staţiei Spaţiale Internaţionale (SSI) în mai, anul acesta. Bosch consideră că sistemul poate avea aplicaţii comerciale în domenii precum producţia, construcţiile şi ingineria auto.

Un alt exemplu al progresului IA este camera video multifuncţională pentru conducere automatizată, care combină algoritmii de procesare a imaginilor cu metodele IA. Rezultatul este o cameră video inteligentă pentru autovehicule care poate, de exemplu, să identifice pietonii şi apoi să recunoască şi să prezică imediat comportamentul acestora.

Instruirea: Learning Company şi „Bosch Tube”

În fiecare an, Bosch investeşte aproximativ 250 de milioane de euro în instruirea profesională a angajaţilor săi. Aceştia pot alege din aproximativ 19.000 de programe diferite.

Obiectivul este de a facilita dezvoltarea de abilităţi, pentru a se asigura că angajaţii sunt pregătiţi şi dornici să pătrundă în noi domenii de afaceri. În plus, iniţiativa Bosch Learning Company integrează învăţarea în activitatea zilnică a angajaţilor. Opţiunile noi, cum ar fi cursurile în format video sau aplicaţii pentru a învăţa în timpul deplasării, care completează cursurile tradiţionale ţinute în săli de curs.
„Iniţiativa Bosch Learning Company încurajează angajaţii să îşi asume răspunderea pentru ceea ce învaţă şi să parcurgă materialele în ritmul lor,” a afirmat Denner.

O nouă oportunitate în acest sens este „Bosch Tube,” un fel de YouTube pentru angajaţii Bosch. Aceştia îşi pot crea propriile tutoriale video şi le pot încărca pe Bosch Tube, care conţine, de asemenea, întreaga librărie de cursuri în format video.

Agilitate: sediu central corporativ cu un singur scop

La începutul anului, Bosch a regândit modul în care sediul central lucrează cu unităţile operaţionale. „Ideea este ca sediul central să asigure cel mai bun sprijin posibil pentru transformarea soluţiilor de mobilitate şi a afacerii noastre legate de conectivitate IoT” a afirmat Denner.

În acest scop, Bosch a simplificat structurile în domeniile de servicii corporative, cum ar fi achiziţii şi resurse umane, şi a concentrat 40 de departamente corporative în 20. De acum înainte, patru membri ai consiliului de administraţie vor fi responsabili pentru aceste departamente, în loc de opt.

Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie vor fi responsabili pentru unităţile operaţionale. Un număr total de aproximativ 20.000 de angajaţi Bosch lucrează în poziţii corporative, cum ar fi achiziţii, finanţe, resurse umane şi IT.

Performanţele companiei în 2018 pe sectoare de afaceri

Unităţile operaţionale Bosch s-au bucurat de performanţe bune în 2018.

Vânzările diviziei Soluţii de mobilitate au depăşit din nou producţia auto globală. Conform cifrelor preliminare, vânzările au crescut cu 2,3 procente până la 47 de miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, aceasta este o creştere de 4,7 procente.

Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a înregistrat vânzări de 17,8 miliarde de euro, o scădere de 3,2 procente. Efectele adverse ale cursului de schimb valutar şi presiunea puternică a preţurilor din pieţele cheie a avut un impact negativ asupra dezvoltării afacerii pentru BSH Hausgeräte GmbH şi Bosch Scule Electrice. Ajustate în funcţie de cursul de schimb valutar, vânzările au crescut cu 0,9 procente.

În ceea ce priveşte sectorul Tehnologie Industrială, vânzările au atins 7,4 miliarde de euro. Acest sector a înregistrat şi cea mai mare creştere, de 8,9 procente. Luând în considerare ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, creşterea a fost de 11 procente. În special, divizia Tehnologie de acţionare şi control şi-a continuat evoluţia.

Bosch planifică, în prezent, vânzarea afacerii cu echipamente de ambalare, din cadrul diviziei Tehnologie Industrială. Divizia Tehnologie pentru construcţii şi energie a generat vânzări de 5,5 miliarde de euro. Aceasta este o creştere de 2,3 procente sau de 4,7 procente după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar.

Dezvoltarea afacerii în 2018 în funcţie de regiune

În Europa, afacerea Bosch s-a dezvoltat pozitiv, vânzările ajungând la 41 de miliarde de euro. Această cifră este egală cu o creştere de 2,1 procente sau de 3,7 procente, după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. Cea mai mare parte a acestei creşteri vine din Germania şi Austria.

În America de Nord, vânzările au crescut la 12,3 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, aceasta este o creştere de 7,9 procente. Creşterea nominală este de 2,8 procente. Factorul principal de creştere a vânzărilor a fost afacerea în industria auto.

În America de Sud, vânzările au rămas sub nivelul anului precedent. Factorul principal a fost reprezentat de efectele extrem de negative ale cursului de schimb valutar în pieţele cheie din Brazilia şi Argentina. În termeni nominali, vânzările au scăzut cu 7,8 procente până la 1,4 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, vânzările au crescut cu 8,9 procente.
Vânzările în Asia Pacific şi Africa au crescut cu 0,4 procente până la 23,2 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, creşterea a fost de 3,1 procente. În prezent, regiunea reprezintă puţin sub 30 de procente din totalul vânzărilor.

Numărul de angajaţi creşte cu 7.800

La nivel mondial, numărul de angajaţi ai grupului Bosch a ajuns la aproximativ 410.000, la data de 31 decembrie 2018, data raportării. Aceasta reprezintă o creştere a numărului de angajaţi cu peste 7.800 faţă de anul precedent. Cele mai mari creşteri ale numărului de angajaţi au fost înregistrate în Europa şi Asia Pacific. Numărul de angajaţi din Germania a crescut cu 1.700. Cererea companiei de experţi în IT şi software rămâne ridicată.

Perspective pentru 2019: asigurarea unui nivel ridicat al veniturilor

Pentru 2019, Bosch estimează că economia globală va creşte cu 2,3 procente.
„Previziunea noastră precaută se bazează pe numeroasele evenimente geopolitice în desfăşurare, cum ar fi problema nerezolvată a Brexitului şi diferite conflicte comerciale. În plus, politicile economice protecţioniste şi agresive sub forma tarifelor punitive sau retragerea din acordurile de liber schimb duc la reducerea sumelor cheltuite de către consumatori, precum şi la reducerea investiţiilor,” a afirmat Asenkerschbaumer, CFO Bosch.

Cu toate acestea, Bosch speră să aibă o evoluţie mai bună decât cea a pieţelor sale în anul curent şi, în ciuda investiţiilor iniţiale substanţiale, să continue să asigure un nivel ridicat al veniturilor.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 416 milioane de euro pe piaţa din România.

Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 77,9 miliarde de euro în 2018. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.

Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă.

Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 69.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină şi inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch şi de Robert Bosch GmbH.

 

Adaugati comentariu