Mobilitatea viitorului. Conducere automată, taxiuri robotizate, inteligenţă artificială

Comerţ liber în loc de războaie comerciale. Acesta este apelul lansat de CEO-ul Continental, Dr. Elmar Degenhart, adresat factorilor politici de astăzi, cu ocazia adunării generale a companiei de tehnologie.

„Protecţionismul şi războaiele comerciale fac ca produsele noastre să fie mai scumpe. Taxele vamale inegale, de exemplu, împovărează comerţul liber de autovehicule între Statele Unite şi Europa. Înlăturarea lor în întregime sau alinierea la nivelul minim: acestea ar fi cele mai bune soluţii. Solicităm liderilor politici negocieri în acest sens. Ne aşteptăm să se angajeze pentru un comerţ liber echitabil. Deoarece scumpirea artificială a mărfurilor reduce venitul populaţiei. Se pun în pericol astfel locuri de muncă şi bunăstarea populaţiei! Taxele vamale nu produc câştigători. Taxele vamale produc doar perdanţi”, a avertizat Degenhart, la Hanovra, în faţa a peste 1.000 de participanţi la adunarea generală.

El subliniază semnificaţia fluxurilor libere de mărfuri pentru propria companie. Divizia automotive a companiei de tehnologie lucrează, de exemplu, cu mai mult de 17.000 de furnizori şi parteneri. „Aceştia gestionează an de an mai mult de 140 de miliarde de componente. În medie, această valoare depăşeşte de patru ori limitele naţionale. Abia apoi produsul finit ajunge la clienţii noştri. Protecţionismul şi războaiele comerciale determină produsele noastre să fie mai scumpe.”

Cultura de reţea, ierarhiile plate, unităţi mici de proiect: transformarea ca normalitate

În ceea ce priveşte dezvoltarea razantă a pieţelor, Continental trebuie să se adapteze şi să se schimbe constant, să considere schimbarea ca normalitate în activitatea zilnică.

„Devenim astfel mai flexibili şi mai agili. Rămânem astfel competitivi şi inovatori pe termen lung. O cultură a reţelei, ierarhii plate, unităţi mici care reacţionează mai repede la dorinţele clienţilor noştri şi cu mai multă responsabilitate şi libertate pentru forţa de muncă, de exemplu, prin intermediul mai multor ore de lucru bazate pe încredere din întreaga lume, toate acestea ne ajută să ne ajută în acest demers”, a subliniat Degenhart.

Acesta este şi motivul pentru care structura organizaţională a Continental este verificată în acest moment:

„În prezent parcurgem scenariile potrivite. Aflăm astfel care este structura organizaţională care ne permite să devenim flexibili mai rapid. Probabil la mijlocul anului vom face o recomandare Consiliului de Supraveghere. Continuăm dezvoltarea valorilor corporative ale Continental. Comitetul executiv şi angajaţii tocmai au încheiat un nou acord pentru viitor. Împreună ne asigurăm astfel de succesul nostru”, explică Degenhart.

Vânzările au crescut de peste 6 ori din 1998

CEO-ul Continental a subliniat că veniturile corporaţiei au crescut de peste şase ori în ultimii 20 de ani şi că rezultatul operaţional a crescut chiar de doisprezece ori. „Cursa noastră de succes merge mai departe. Pentru anul 2020, vrem să atingem o cifră de vânzări de peste 50 de miliarde de euro. În anul 2025 estimăm că vom depăşi pragul cifrei de vânzări de 65 de miliarde de euro. Vom reuşi asta prin forţe proprii”, subliniază Degenhart.

Viitorul este bazat pe electricitate

Conform lui Degenhart, tehnologia de propulsie auto rămâne o provocare. Cel mai important aspect este să facem din această tehnologie una mai eficientă şi mai curată:

Elmar Degenhart„Viitorul propulsiei auto este bazat pe electricitate. Suntem convinşi de asta. Dar electric nu înseamnă în mod automat şi curat. Bilanţul ecologic al mobilităţii electrice astăzi nu este unul tocmai grozav. Am calculat un model teoretic posibil, extrem de agresiv de creştere începând cu 2020. Conform acestuia, cel mai devreme în 2050, nouă din zece vehicule care ies de pe linia de asamblare vor avea un sistem de acţionare pur electric. Un sfert din toate vehiculele ar rula cu motor cu combustie internă în continuare. Rezultă de aici o consecinţă clară şi lipsită de ambiguitate. Avem nevoie de diferite sisteme de propulsie până în 2030 şi dincolo de acest termen. Mă refer aici la un amestec de benzină, motorină şi gaz natural. Avem nevoie, de asemenea, de sisteme de propulsie hibride, vehicule electrice şi pe bază de hidrogen. În acest sens facem un apel către factorii politici: stabiliţi limite de emisii rezonabile pentru o protecţie eficientă a climei. Permiteţi însă industriei să aleagă care sunt aceste tehnologii optime. Nu forţaţi soluţii cu specificaţiile care nu sunt economic rentabile!”, spune CEO-ul Continental, Dr. Elmar Degenhart.

Pe drumul spre un viitor complet bazat pe propulsie electrică, cel mai mare obstacol este bateria, conform Dr. Degenhart. Abia după 2025 estimează disponibilitatea de tehnologii rentabile. Preşedintele consiliului de administraţie este ca şi până acum deschis în faţa posibilităţii de a intra pe piaţa producţiei de celule cu acumulatori solizi:

„Ne putem imagina un viitor în care ne producem propriile celule de baterii. Ne gândim la baterii ale căror materiale constau din substanţe solide. Acest lucru ar presupune un model atractiv de afaceri. O decizie în acest sens va fi posibilă însă probabil doar după 2020”.

Gamă largă de produse şi servicii: 48-volţi, securitate cibernetică, taxi robotizat

Continental dispune deja de o gamă largă de produse şi servicii deschizând calea mobilităţii viitorului: sistemul de 48-volţi „hibridul popular”, care face motoarele cu combustie internă mai eficiente şi mai curate ţine de acest aspect la fel ca şi senzorii, actuatoarele şi componentele electronice, ca principali actori ai conducerii automate. CUbE este platforma Continental pentru dezvoltarea vehiculelor fără şofer. BEE este conceptul de vehicul al companiei de tehnologie, conceput pentru unul sau doi adulţi , răspunde la comenzi şi combină optim economia şi ecologia. Cu Argus Cyber Security din Israel Continental a obţinut expertize suplimentare pentru a dota vehiculele cu plăcuţe de protecţie. Acestea nu permit accesul unor comenzi eronate, recunosc şi resping încercările de manipulare.

Software-ul câştigă din ce în ce mai multă importanţă

„Viitorul mobilităţii are nevoie de tot mai multe programe software. Dezvoltarea noilor funcţii de conducere constituie astăzi mai mult de jumătate din investiţii. În curând vor fi 80%în cazuri individuale”, declară Degenhart. Se face o distincţie între programele clasice, derivate din comportamentul uman, programele care învaţă, cu ajutorul metodelor de inteligenţă artificială până când sunt pregătite pentru producţie în serie şi programe de învăţare continuă care vor continua să înveţe în timpul utilizării în serie. „În acest moment, în industria noastră, regulile jocului se schimbă considerabil”, susţine Degenhart.

 

Adaugati comentariu