Faurecia a preluat Clarion de la Hitachi

Compania franceză Faurecia a preluat, de la Hitachi, producătorul japonez de sisteme de navigaţie auto Clarion, pentru a-şi consolida prezenţa pe piaţa noilor tehnologii auto.

Valoarea tranzacţiei se ridică la 141 de miliarde de yeni (aprox. 1,1 miliarde de euro).

Preluarea Clarion este cea mai recentă dintre numeroasele tranzacţii dintre companiile de componente auto, care încearcă astfel să ţină pasul cu schimbările de producţie ale constructorilor auto, ce se orientează spre noile tehnologii, cum ar fi conducerea autonomă, maşinile conectate şi vehiculele electrice.

Totodată, preluarea Clarion survine unor tranzacţii similare realizate de Hitachi, care a renunţat în ultimii ani la operaţiunile secindare pentru a-şi spori profitabilitatea şi pentru a se concentra asupra activităţii sale principale în domeniul infrastructurii.

Furnizorul de componente auto Faurecia, care este deţinut în proporţie de 46% de producătorul auto Peugeot.

„Preluarea Clarion, prezent în Asia şi America, va diversifica mixul de afaceri al companiei Faurecia”, a declarat un analist de la Roche Brune Asset Management.

Reprezentanţii companiei franceze au menţionat că vânzările post-tranzacţie ar trebui să depăşească 21 de miliarde de euro până în 2020.

„Oferta combinată de produse şi tehnologii de la Faurecia şi Clarion, prezenţa noastră geografică complementară şi portofoliul clienţilor va crea o valoare semnificativă pentru toţi actorii”, a declarat Patrick Koller, CEO Faurecia.

Compania franceză intenţionează să înfiinţeze şi o nouă divizie cu sediul în Japonia, Faurecia Clarion Electronics Systems, unde vor lucra aproape 9.200 de persoane, veniturile urmând să depăşească 2 miliarde de euro până în 2022.

În România, compania activează din 2003 şi numără peste 3.300 de salariaţi în fabricile de la Tălmaciu, jud. Sibiu (scaune auto); Craiova, jud. Dolj (sisteme de control a emisiilor); Mioveni şi Căteasca, jud. Argeş (sisteme de interior) şi Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea (scaune auto).

Înfiinţată în anul 1998, Faurecia deţine 300 de fabrici în 35 de ţări, în care lucrează peste 100.000 de angajaţi.

 

Adaugati comentariu