Faurecia raportează vânzări în scădere în T3, din cauza deficitului global de semiconductori
În trimestrul trei din 2021, vânzările Faurecia s-au situat la 3,43 miliarde de euro (3,99 miliarde de dolari), comparativ cu 3,82 miliarde de euro în perioada similară din 2020.
„Condiţiile de pe piaţă s-au menţinut dificile în ultimul trimestru, fiind afectate de perturbările din lanţurile de aprovizionare, în special în domeniul semiconductorilor”, a afirmat directorul general Patrick Koller.
Totuşi, Faurecia susţine că a depăşit nivelul producţiei la nivel global, citând estimările furnizorului de informaţii financiare IHS Markit, care a informat că se aşteaptă la o producţie mondială de automobile de 72 milioane de unităţi în acest an, faţă de 76,8 milioane unităţi cât estima anterior, precizând că de vină pentru această reducere este impactului peste aşteptări al crizei semiconductorilor.
Unii din cei mari clienţi ai Faurecia – Renault, Volkswagen şi Stellantis – şi-au redus ţintele de producţie din cauza deficitului global de semiconductori, ceea ce a încetinit cererea pentru componente auto.
Faurecia a reconfirmat obiectivele financiare pentru 2021.
„Obiectivele financiare ale Faurecia pentru 2021 se bazau în mod explicit pe ipoteza că 76,6 milioane de vehicule vor fi produse în acest an”, a informat recent compania franceză, într-un comunicat de presă.
Conform noilor presupuneri referitoare la o producţie mondială de automobile de 72 milioane de unităţi, Faurecia estimează că va realiza vânzări anuale de 15,5 miliarde de euro, faţă de obiectivul anterior de 16,5 miliarde de euro.
De asemenea, grupul francez, care luna trecută a câştigat o bătălie pentru preluarea producătorului german de dispozitive de iluminat pentru autovehicule, Hella, a estimat că marja sa operaţională pentru 2021 va varia între 6% şi 6,2%, faţă de o estimare anterioară de 7%. Compania şi-a revizuit şi obiectivul referitor la fluxul net de lichidităţi până la aproximativ 500 de milioane de euro.
Faurecia deţine cinci fabrici în România: la Tălmaciu (Scaune Auto), Craiova (Sisteme de Control a Emisiilor), Mioveni (Sisteme de Interior), Râmnicu Vâlcea (Scaune Auto) şi Căţeasca, judeţul Argeş (Sisteme de Interior).
La rândul său, firma germană Hella este şi ea prezentă pe piaţa din România, unde are trei centre de proiectare şi dezvoltare, un centru administrativ şi trei unităţi de producţie în Timişoara, Arad, Lugoj şi Craiova
CITEȘTE ȘI:
Daimler: Restricţiile în aprovizionare cu semiconductori vor continua până în 2023
Ungaria a demarat producţia de masă a mașinilor electrice cu modelul Mercedes EQB