Daimler: Restricţiile în aprovizionare cu semiconductori vor continua până în 2023
Producţia de maşini Mercedes va fi mai redusă decât în urmă cu un an în trimestrul patru din 2021, care în mod obişnuit este un trimestru solid, deoarece compania începe redresarea în urma efectelor pandemiei, a avertizat Kaellenius.
Acesta a adăugat: „Nu putem fi siguri 100% de livrările de semiconductori. Închiderea în această vară a fabricilor din Malaezia care procesează semiconductori, din cauza pandemiei, a reprezentat un pas înapoi pentru eforturile industriei auto de a recupera producţia pierdută anul acesta”.
„Sperăm să putem stabiliza situaţia în trimestrul patru din 2021 şi să consolidăm situaţia în 2022. Va trebui să rămânem flexibili”, a adăugat el.
Acesta a explicat că marii producători de cipuri susţin că restricţiile în aprovizionare vor continua până în 2023.
Şi Martin Daum, directorul general al diviziei de de camioane şi autobuze, a avertizat că Daimler Trucks & Buses va continua anul viitor să vândă mai puţine vehicule decât ar fi putut comercializa, din cauza deficitului de cipuri, care afectează producţia.
„Cu certitudine, livrările vor fi mai scăzute decât am fi putut vinde, iar problema va continua şi în 2022. Este o luptă pentru fiecare cip”, a spus Daum, la o masă rotundă cu jurnaliştii.
Deşi producătorii de vehicule de pasageri, cum ar fi BMW şi Daimler, pot majora preţurile pentru a compensa pierderile provocate de cipuri, producătorii de camioane nu au această flexibilitate, a explicat oficialul. Totuşi, compania îşi menţine obiectivul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, de la nivelul din 2019, iar tăierile sunt „în derulare”, a declarat Daum.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
CITEȘTE ȘI:
Producția fabricii-simbol a Volkswagen, din Wolfsburg, la cel mai redus nivel din ultimii 60 de ani
Producţia de serie a mașinilor electrice Xiaomi va începe în 2024