Fiat Chrysler investeşte 5 mld. euro în uzinele din Italia

Fiat Chrysler intenţionează să investească peste 5 miliarde de euro pentru producerea noilor modele şi motoare din Italia în următorii trei ani, în încercarea de a spori utilizarea fabricillor şi de a creşte locurile de muncă şi marjele.

Planurile sunt menite să pună în practică strategia anunţată în iunie de fostul CEO al FCA, Sergio Marchionne, când acesta şi-a luat angajamentul de a continua să transforme fabricile italiene pentru a obţine marje sporite în producţia modelelor Alfa Romeo, Jeep şi Maserati, precum şi a versiunilor hibride şi electrice ale acestora, protejând locurile de muncă şi ridicând rentabilitatea.

Compania va lansa 13 modele noi sau restilizate în perioada 2019-2021 şi se va asigura că toate fabricile din Italia vor ajunge la un număr complet de locuri de muncă, a declarat noul COO pentru Europa, Africa şi Orientul Mijlociu al FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Pietro Gorlier.

FCA i-a încredinţat lui Gorlier, luna trecută, responsabilitatea conducerii diviziei europene, o regiune în care grupul are o profitabilitatea inferioară constructorilor auto rivali, mii de muncitori fiind incluşi în sisteme temporare de concediere, iar unele fabrici lucrând sub capacitate.

Marja operaţională a FCA în Europa a revenit anul trecut la 3,2%, însă aceasta este inferioară, de exemplu, celei a rivalului PSA Group, de 7,3 la sută.

FCA se aşteaptă ca marja sa să crească la 5 – 7% până în 2022.

O mare parte a investiţiilor în Italia se va concentra pe dezvoltarea de modele electrice şi hibride şi crearea unor
platforme comune care să poată fi folosite pentru a dezvolta vehicule diferite, în scopul de a spori eficienţa şi flexibilitatea.

„Acestea sunt investiţii capabile să fie implementate şi lansate imediat”, a spus Gorlier, subliniind că planurile suplimentare pentru Italia şi pentru alte fabrici din Europa – în Polonia, Serbia şi Turcia – vor fi anunţate într-o etapă ulterioară.

Un nou model electric Fiat 500 va fi produs la fabrica Mirafiori din Torino, iar uzina din Pomigliano, din sudul Italiei, va lansa o versiune hibridă a hatchback-ului popular Fiat Panda.

Pomigliano va produce, de asemenea, un nou vehicul utilitar compact, în timp ce Melfi, care produce deja Jeep Renegade, va asambla şi Jeep Compass.

Uzina de la Cassino ar putea să restilizeze două modele Alfa Romeo, Giulia şi Stelvio, lansate în ultimii ani, iar platforma ar putea fi de asemenea utilizată pentru a produce un vehicul utilitar Maserati de dimensiuni medii.

FCA intenţionează, de asemenea, să extindă capacitatea de producţie în cadrul companiei mixte Sevel cu grupul PSA, care asamblează vehiculul utilitar uşor Ducato, datorită cererii ridicate.

Gorlier a afirmat că investiţiile planificate se bazează pe o perspectivă a pieţei în următorii ani „în mod substanţial
stabilă”, deşi se aşteaptă la o uşoară contracţie în 2020, dată fiind introducerea unor reglementări mai stricte privind emisiile. El a arătat că ţinta anunţată anterior de a întrerupe producţia de autoturisme diesel în Europa până în 2021 a fost „prea agresivă”, iar compania va continua să producă modele diesel şi după această dată. Cu toate acestea a confirmat tendinţa generală spre o renunţare treptată la motoarele pe motorină.

 

 

Adaugati comentariu