Huawei acordă licenţă pentru tehnologia 4G pentru 30 de milioane de maşini Volkswagen
Acordul reprezintă cel mai recent efort al companiei de tehnologie de a supravieţui unei eliminări progresive din partea SUA şi de a monetiza tehnologiile wireless 4G şi 5G. Aceste tehnologii, care includ protocoale de comunicaţii pentru smartphone-uri şi maşini conectate, sunt esenţiale pentru funcţii precum încuietori inteligente ale uşilor, sisteme de infotainment în interiorul maşinilor, poziţionare precisă şi sisteme avansate de asistenţă a şoferului.
Huawei, cel mai mare deţinător de brevete standard esenţiale din China (SEP) pentru tehnologiile de comunicaţii 4G şi 5G, a declarat că va putea găsi clienţi pentru portofoliul său de brevete în industria auto, domeniu pe care compania s-a concentrat de când restricţiile comerciale de la Washington au întrerupt aprovizionarea cu cipuri şi componente vitale. Huawei a declarat la începutul acestui an că se aşteaptă să primească mai mult de 1 miliard de dolari sub formă de taxe de licenţiere a brevetelor de la companii globale pentru cei trei ani, până în 2021.
Compania a declarat că tranzacţia este cel mai mare acord de licenţiere din sectorul auto, dar nu a dat o valoare monetară sau numele furnizorului Volkswagen.
Volkswagen a declarat pentru Nikkei Asia că „primeşte cu bucurie faptul că o companie TIC de vârf a acordat unuia dintre furnizorii noştri o licenţă pentru brevete de comunicaţii mobile standard esenţiale. Această licenţiere în lanţul de aprovizionare este un model al modului în care cooperarea din ce în ce mai strânsă între industria mobilităţii şi industria informaţiei şi comunicaţiilor poate avea succes. ”
Huawei a încheiat peste 100 de acorduri de licenţă de brevete cu companii importante din Europa, SUA, Japonia şi Coreea de Sud în ultimii 20 de ani.
Cel mai recent acord de acordare a licenţelor cu furnizorul Volkswagen nu numai că va ajuta gigantul tehnologic chinez să-şi monetizeze abilităţile tehnologice, ci şi să-şi aprofundeze angajamentul faţă de creşterea industriei EV. Huawei colaborează deja cu producătorul chinez EV Arcfox, o unitate a producătorului auto BAIC Group, susţinut de stat, pentru a introduce vehicule electrice echipate cu tehnologia sa de conectivitate, se menţionează în comunicat.
Huawei, cel mai mare producător de echipamente de telecomunicaţii din lume, caută noi domenii de creştere pentru a contracara eşecurile afacerii sale cu echipamente 5G provocate de presiunea SUA. Washingtonul a implementat o serie de restricţii comerciale asupra companiei, luând în considerare presupusele riscuri de securitate naţională şi a descurajat aliaţii să permită implementarea echipamentelor companiei în infrastructura lor de comunicaţii. Cota de piaţă a Huawei pentru smartphone-uri – odată una dintre afacerile sale emblematice – a scăzut, de asemenea, din cauza represiunii SUA, atingând un procent de doar 4% în primul trimestru al anului 2021, faţă de 18% în urmă cu un an.
„În comparaţie cu SUA, Europa este un punct de intrare mai facil pentru Huawei pentru a-şi putea creşte continuu prezenţa în electronica auto”, a declarat Chiu Shih-fang, un veteran analist privind lanţurile de aprovizionare cu tehnologie în cadrul Taiwan Institute for Economic Research. „Volkswagen a fost foarte agresiv în dezvoltarea vehiculelor inteligente, iar Huawei ar putea fi un partener bun cu care să colaboreze, având în vedere capacitatea puternică a companiei chineze în tehnologiile de comunicaţii wireless”.
CITEȘTE ȘI:
Bosch a demarat înscrierile pentru noul an școlar în sistemul de învăţământ dual
Chinezii de la Envision construiesc o fabrică de baterii de 2 miliarde euro pentru Renault