Volkswagen anticipează un profit operaţional în creștere, de 11 mld. euro în primul semestru

Brandurile premium au fost mai puţin afectate de deficitul actual de semiconductori la nivel mondial, a explicat producătorul auto german, adăugând că divizia sa de servicii financiare a contribuit şi ea la creşterea profitului.
În aceeaşi perioadă a anului trecut, Volkswagen a înregistrat o pierdere operaţională de 1,49 miliarde de euro, din cauza crizei coronavirusului, după un profit de aproximativ 9 miliarde în prima jumătate a anului 2019.
Acţiunile Volkswagen au crescut cu până la 5,8% în urma informaţiilor.
Afacerile din China, cea mai mare piaţă auto din lume, au fost uşor mai slabe în această perioadă.
Datele din industrie au arătat mai devreme că vânzările de autovehicule în China au scăzut cu 12,4% în iunie, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020, afectatew de criza de cipuri.
Volkswagen a declarat că se aşteaptă ca principalul impact al deficitului de cipuri, care afectează şi alte companiiva fi resimţit în a doua jumătate a anului.
Grupul anticipează că în prima jumătate a anului fluxul de numerar net al diviziei auto va fi de aproximativ 10 miliarde de euro, comparativ cu 5,57 miliarde în 2019 şi un flux negativ de 4,8 miliarde anul trecut.
Volkswagen, al cărui consiliu de supraveghere a prelungit contractul directorului general Herbert Diess, va publica rezultatele complete din trimestrul al doilea pe 29 iulie.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.
CITEȘTE ȘI:
Bosch a demarat înscrierile pentru noul an școlar în sistemul de învăţământ dual