Industria auto a devenit propulsorul creşterii economice

Sectorul auto a fost motorul ieşirii României din recesiune după criza economică şi este astăzi propulsorul creşterii şi dezvoltării economice naţionale, susţine Guvernul.
Uzina Dacia

Industria auto este unul dintre pilonii pe care se bazează dezvoltarea economiei româneşti, atât prin performanţele proprii, cât mai ales prin efectul de angrenare şi multiplicare economică, precum şi prin numărul mare de angajaţi, a arătat premirul Viorica Dăncilă în cadrul Forumului Industriei Auto Europene 2019, desfăşurat la Craiova.

În plus, sectorul auto a fost motorul ieşirii României din recesiune după criza economică şi este astăzi propulsorul creşterii şi dezvoltării economice naţionale.

Astfel, în ultimii trei ani, ritmul de creştere mediu anual al sectorului auto a fost de peste 13%, cu mult peste cel al industriei, de 4,3%.

De asemenea, un rol important l-a avut şi în privinţa comerţului exterior. În primele 11 luni ale anului trecut, ponderea exportului de autovehicule de transport rutier în total exporturi a fost de 17,4%, în timp ce importurile au reprezentat doar 10%.

După creşterea constantă din ultimii ani, 2018 a fost un an foarte bun pentru industria auto, când, faţă de anul anterior, România a înregistrat o creştere 30% în producţia de autoturisme.

Premierul a adăugat că Executivul urmăreşte mai multe direcţii de acţiune: stimularea cercetării-dezvoltării-inovării, investiţiile în pregătirea continuă a forţei de muncă, acordarea de sprijin prin intermediul schemelor de ajutor de stat şi încurajarea achiziţionării de autoturisme noi, nepoluante.

„Susţinerea instrumentelor de finanţare şi acordarea de facilităţi menite să stimuleze cercetarea-dezvoltarea-inovarea şi transferul tehnologic reprezintă una dintre condiţiile pentru dezvoltarea unei industrii auto moderne şi durabile. Prin Planul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare 2015-2020 finanţăm proiecte menite să contribuie la creşterea competitivităţii economiei româneşti, prin creşterea productivităţii întreprinderilor şi progresul pe lanţurile de valoare. Acestea se adresează, într-o măsură covârşitoare, industriei auto, atât producătorilor de autoturisme, cât şi producătorilor de componente”, a mai spus Viorica Dăncilă.

Premierul a menţionat şi stimulentele fiscale de care beneficiază operatorii economici ce desfăşoară activităţi de cercetare.

„Mă refer la deducerea suplimentară de 50% a cheltuielilor eligibile pentru aceste activităţi, la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru angajaţii din sectorul cercetare-dezvoltare-inovare, dar şi scutirea de impozit pe profit pe 10 ani pentru firmele care fac cercetare, încă din anul 2017”, a explicat Dăncilă.

Industria auto este unul dintre pilonii pe care se bazează dezvoltarea economiei româneşti, atât prin performanţele proprii, cât mai ales prin efectul de angrenare şi multiplicare economică, precum şi prin numărul mare de angajaţi, a arătat premirul Viorica Dăncilă în cadrul Forumului Industriei Auto Europene 2019, desfăşurat la Craiova.

În plus, sectorul auto a fost motorul ieşirii României din recesiune după criza economică şi este astăzi propulsorul creşterii şi dezvoltării economice naţionale.

Astfel, în ultimii trei ani, ritmul de creştere mediu anual al sectorului auto a fost de peste 13%, cu mult peste cel al industriei, de 4,3%.

De asemenea, un rol important l-a avut şi în privinţa comerţului exterior. În primele 11 luni ale anului trecut, ponderea exportului de autovehicule de transport rutier în total exporturi a fost de 17,4%, în timp ce importurile au reprezentat doar 10%.

După creşterea constantă din ultimii ani, 2018 a fost un an foarte bun pentru industria auto, când, faţă de anul anterior, România a înregistrat o creştere 30% în producţia de autoturisme.

Premierul a adăugat că Executivul urmăreşte mai multe direcţii de acţiune: stimularea cercetării-dezvoltării-inovării, investiţiile în pregătirea continuă a forţei de muncă, acordarea de sprijin prin intermediul schemelor de ajutor de stat şi încurajarea achiziţionării de autoturisme noi, nepoluante.

„Susţinerea instrumentelor de finanţare şi acordarea de facilităţi menite să stimuleze cercetarea-dezvoltarea-inovarea şi transferul tehnologic reprezintă una dintre condiţiile pentru dezvoltarea unei industrii auto moderne şi durabile. Prin Planul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare 2015-2020 finanţăm proiecte menite să contribuie la creşterea competitivităţii economiei româneşti, prin creşterea productivităţii întreprinderilor şi progresul pe lanţurile de valoare. Acestea se adresează, într-o măsură covârşitoare, industriei auto, atât producătorilor de autoturisme, cât şi producătorilor de componente”, a mai spus Viorica Dăncilă.

Premierul a menţionat şi stimulentele fiscale de care beneficiază operatorii economici ce desfăşoară activităţi de cercetare.

„Mă refer la deducerea suplimentară de 50% a cheltuielilor eligibile pentru aceste activităţi, la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru angajaţii din sectorul cercetare-dezvoltare-inovare, dar şi scutirea de impozit pe profit pe 10 ani pentru firmele care fac cercetare, încă din anul 2017”, a explicat Dăncilă.

 

Adaugati comentariu