Motorul diesel cu tehnologie Bosch. De 10 ori mai puține noxe

Noile dezvoltări Bosch ar putea permite producătorilor de autovehicule să reducă emisiile de oxizi de azot (NOx) atât de drastic încât să respecte deja viitoarele limitări. Chiar şi la testarea RDE (emisii în condiţii reale de conducere), emisiile generate de autovehiculele echipate cu noua tehnologie diesel Bosch nu sunt doar semnificativ mai mici decât limitele actuale, ci şi decât cele care vor intra în vigoare din 2020. Inginerii Bosch au obţinut aceste rezultate prin perfecţionarea tehnologiilor existente. Componentele suplimentare, care ar putea majora costurile, nu sunt necesare.
„Bosch forţează limitele din punct de vedere tehnic,” a spus Denner. „Echipate cu cea mai recentă tehnologie Bosch, autovehiculele diesel vor fi clasificate drept autovehicule cu nivel redus de emisii şi vor rămâne accesibile din punct de vedere financiar.” CEO-ul Bosch a cerut, de asemenea, mai multă transparenţă în ce priveşte emisiile CO2 cauzate de traficul rutier şi a cerut ca măsurarea consumului de carburant şi, implicit, a emisiilor CO2 să fie efectuată în viitor în condiţii reale de drum.
Valori record în condiţii reale de conducere: 13 mg NOx pe kilometru
Din 2017, legislaţia europeană a cerut ca noile modele de autovehicule pentru pasageri, testate în conformitate
cu RDE pe un traseu cu drumuri urbane, extraurbane şi autostrăzi, să emită cel mult 168 miligrame de NOx pe
kilometru. Din 2020, această limită va fi redusă la 120 miligrame. Dar, chiar şi astăzi, autovehiculele echipate
cu tehnologia diesel Bosch pot atinge 13 miligrame de NOx în cadrul ciclului de testare RDE. Aceasta înseamnă aproximativ o zecime din limita care se va aplica începând cu 2020. Şi chiar în cazul deplasării în condiţii urbane deosebit de dificile, când parametrii testării depăşesc cerinţele legale, emisiile medii ale autovehiculelor de test Bosch sunt de 40 de miligrame pe kilometru. Inginerii Bosch au ajuns la acest progres decisiv în ultimele luni.
O combinaţie de tehnologie avansată pentru injecţia de carburant, un sistem nou dezvoltat pentru administrarea aerului şi un sistem inteligent pentru administrarea temperaturii au făcut posibilă obţinerea acestor valori atât de scăzute.
Emisiile NOx pot rămâne acum sub nivelul admis în orice condiţii de trafic, indiferent dacă autovehiculul este condus cu viteză sau încet, în condiţii de îngheţ sau la temperaturi de vară, pe autostradă sau în trafic urban aglomerat.
„Motorul diesel va rămâne o opţiune pentru traficul urban, indiferent dacă şoferii sunt comercianţi sau navetişti,” a spus Denner.
Bosch făcut dovada acestui avans inovator în cadrul unui eveniment major de presă la Stuttgart. Zeci de jurnalişti, atât din Germania, cât şi din străinătate, au avut oportunitatea de a conduce autovehiculele de test prevăzute cu echipamente mobile de măsurare în traficul aglomerat al oraşului, în condiţii deosebit de dificile. Rezultatele înregistrate de jurnalişti, împreună cu traseul deplasării, pot fi consultate aici. Întrucât măsurile de reducere a emisiilor NOx nu au un impact semnificativ asupra consumului, motorul diesel îşi menţine avantajul economiei de carburant, al emisiilor CO2, protejând prin urmare climatul.
Inteligenţa artificială poate îmbunătăţi performanţa motoarelor cu ardere internă
Chiar şi cu acest avantaj tehnologic, motoarele diesel nu au atins încă potenţialul complet de dezvoltare.
Bosch îşi propune acum să utilizeze inteligenţa artificială pentru a dezvolta aceste descoperiri tehnologice de
ultimă oră. Acest lucru va marca un alt pas spre un punct major de referinţă: dezvoltarea unui motor cu ardere
care, cu excepţia CO2, nu are aproape niciun impact asupra aerului ambiant.
„Credem cu tărie că motoarele diesel vor continua să joace un rol important în ce priveşte mobilitatea viitoare. Până când mobilitatea electrică îşi va face loc pe piaţă, vom continua să avem nevoie de aceste motoare cu ardere extrem de eficiente,” a spus Denner.
Obiectivul său ambiţios pentru inginerii Bosch este dezvoltarea unei noi generaţii de motoare diesel şi cu benzină fără emisii semnificative de particule sau NOx. Chiar şi Neckartor din Stuttgart, un punct negru notoriu pentru poluare, doreşte ca viitoarele motoare cu combustie internă să fie responsabile pentru nu mai mult de un microgram de NOx pe metru cub de aer ambiant – echivalentul unei patruzecimi, sau 2,5 la sută din limita actuală de 40 de micrograme pe metru cub.
Bosch vrea să meargă mai departe: transparenţă şi testarea realistă a consumului şi emisiilor CO2
Denner a făcut apel la reconsiderarea problemei reprezentate de emisiile CO2 care sunt direct legate de
consumul de carburant. Acesta a spus că testele de consum nu trebuie să mai fie efectuate în laborator, ci în
condiţii reale de conducere. Acest lucru ar crea un sistem comparabil cu cel utilizat pentru măsurarea
emisiilor.
„Aceasta înseamnă mai multă transparenţă pentru consumator şi acţiuni mai concentrate asupra
climatului,” a declarat Denner. Mai mult, orice evaluare a emisiilor CO2 ar trebui să se extindă semnificativ
dincolo de rezervor sau baterie: „Avem nevoie de o evaluare transparentă a nivelului total de emisii CO2
produse de traficul rutier, care să includă nu doar emisiile directe ale autovehiculelor, dar şi emisiile cauzate
de producerea carburantului sau a electricităţii necesare alimentării acestora,” a spus Denner.
Acesta a adăugat că o amprentă mai cuprinzătoare a CO2 ar putea furniza şoferilor de autovehicule electrice o imagine mai realistă a impactului pe care această modalitate de mobilitate îl are asupra climatului. În acelaşi timp, utilizarea carburanţilor nefosili ar putea îmbunătăţi amprenta de CO2 a motoarelor cu combustie internă.
Codul dezvoltării produselor: proiectarea unei tehnologii etice
Denner, care are, de asemenea, o responsabilitate corporativă pentru cercetare şi inginerie avansată, a prezentat publicului codul dezvoltării produsului Bosch. Acesta stabileşte principiile companiei pentru dezvoltarea
produselor Bosch.
În primul rând, integrarea funcţiilor care detectează automat ciclurile de testare este strict interzisă.
În al doilea rând, produsele Bosch nu trebuie să fie optimizate pentru testări.
În al treilea rând, bineînţeles, utilizarea zilnică a produselor Bosch trebuie să apere viaţa oamenilor, să
conserve resursele şi să protejeze mediul în cea mai mare măsură posibil.
„În plus, principiul legalităţii şi filosofia noastră «Tehnică pentru o viaţă» ne ghidează acţiunile. În cazul în care există dubii, valorile Bosch au prioritate asupra dorinţelor clienţilor,” a spus Denner.
De la mijlocul anului 2017, de exemplu, Bosch nu s-a mai implicat în proiectele clienţilor din Europa pentru motoare cu benzină care nu utilizează un filtru de particule. Un total de 70.000 de angajaţi, în special din cercetare şi dezvoltare, vor beneficia de instruire privind noile principii până la finalul anului 2018, în cadrul celui mai amplu program de instruire din istoria de 130 de ani a companiei.