Noua tehnologie Bosch va scumpi maşinile diesel?

Bosch va lansa în 2020 un sistem de evacuare pentru motoarele diesel, care ar putea permite producătorilor de autovehicule să reducă emisiile de oxizi de azot (NOx) atât de drastic încât să respecte deja viitoarele limitări. Inginerii companiei au început să răspundă la primele întrebări privind această soluţie tehnologică revoluţionară.
bosch

Prin ce se distinge noua tehnologie diesel?

Până acum, doi factori au împiedicat reducerea emisiilor NOx în cazul autovehiculelor diesel. Primul dintre acestea este stilul de conducere. Soluţia tehnologică dezvoltată de Bosch este un sistem de administrare a debitului de aer cu răspuns foarte rapid pentru motor. Un stil de conducere dinamic cere o recirculare la fel de dinamică a gazelor de eşapament. Acest lucru poate fi obţinut prin utilizarea unui turbocompresor optimizat RDE, care reacţionează mai rapid decât turbocompresoarele convenţionale. Datorită recirculării gazelor de eşapament de înaltă şi joasă presiune, sistemul de administrare a debitului de aer devine chiar mai flexibil. Acest lucru înseamnă că şoferii pot conduce cu viteză fără o creştere a emisiilor. La fel de importantă este influenţa temperaturii. Pentru a asigura conversia optimă de NOx, temperatura gazelor de eşapament trebuie să fie de peste 200 de grade Celsius. În traficul urban, autovehiculele ating rar această temperatură. De aceea, Bosch a optat pentru utilizarea unui sistem sofisticat de administrare termică pentru motorul diesel. Acesta reglează în mod activ temperatura gazelor de eşapament, asigurând astfel faptul că sistemul de evacuare rămâne suficient de cald pentru a funcţiona într-un interval de temperatură stabil şi că emisiile rămân la un nivel scăzut.

Când va fi gata de producţie tehnologia?

Noul sistem diesel Bosch se bazează pe componente care sunt deja disponibile pe piaţă. Este disponibil pentru clienţi imediat şi poate fi integrat în proiectele de producţie.

Va face noua tehnologie Bosch ca motorul diesel să fie mult mai scump?

Tehnologia diesel Bosch se bazează pe componente deja utilizate în cazul autovehiculelor aflate în producţie. Avansul decisiv provine dintr-o nouă combinaţie de tehnologii existente. Nu necesită piese suplimentare. Aşadar, reducerea emisiilor nu va face ca autovehiculele diesel să aibă un preţ mai puţin accesibil.

Reglarea temperaturii necesită montarea unui dispozitiv de încălzire auxiliar de 48 volţi în sistemul de evacuare a gazelor sau alte componente similare?

Noul sistem diesel Bosch se bazează pe componente deja disponibile pe piaţă şi nu necesită niciun sistem electric suplimentar de 48 de volţi la bord.

Îşi va pierde motorul diesel avantajul economiei de carburant şi protejării climatului care urmare a noii tehnologii?

Nu. Obiectivul inginerilor noştri a fost clar: reducerea emisiilor NOx şi păstrarea avantajului diesel din punct de vedere al emisiilor CO2. Motorul diesel va continua să fie o opţiune prietenoasă pentru climat.

De ce este traficul urban mai solicitant decât cel extraurban sau autostrada?

Pentru a asigura conversia optimă de NOx, temperatura gazelor de eşapament trebuie să depăşească 200 de grade Celsius. Această temperatură este rareori atinsă în traficul urban, unde maşinile sunt blocate în ambuteiaje sau trafic lent. Prin urmare, sistemul de evacuare se răceşte. Noul sistem de administrare termică Bosch remediază această problemă prin reglarea activă a temperaturii gazelor de eşapament.

 

Adaugati comentariu