Investiţie de 30 milioane de dolari la fabrica Ford din Craiova
„Deşi situaţia continuă să fie volatilă, revenirea la trei schimburi de lucru este un semn că pieţele europene au început să se redreseze. Este important ca oamenii să continue să se comporte responsabil şi să respecte toate măsurile de securitate şi sănătate impuse de către guvernele naţionale şi de către companii. Acesta este un factor important pentru menţinerea activităţii noastre şi a industriei auto în această perioadă dificilă”, a declarat preşedintele Ford România, Ian Pearson, miercuri, cu prilejul vizitei preşedintelui Klaus Iohannis la fabrica din Craiova.
Acesta a adăugat că Ford România a demarat o investiţie suplimentară de 30 de milioane de dolari, pentru instalarea unei linii moderne de presaj, care are o suprafaţă de 1.900 mp (aproape cât dimensiunea a două bazine olimpice) şi va permite uzinei Ford Craiova să producă la nivel local o gamă mai largă de componente, care, în acest moment, sunt aduse de la alte fabrici Ford din Europa.
Ian Pearson a reamintit că Ford Europa a anunţat deja că în luna mai a acestui an, Ford Puma va fi disponibil şi în versiunea ST, iar acest model va fi produs în România.
Producţia modelului Puma a început în octombrie anul trecut la fabrica Ford din Craiova, fiind primul model hibrid construit în România. Acesta este comercializat în Europa, precum şi în Australia şi Noua Zeelandă, astfel că Ford Craiova exportă vehicule în acest moment în peste 50 de ţări la nivel global.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Ford şi-a luat angajamentul de a electrifica gama sa de vehicule destinate pieţei europene, Puma fiind unul dintre cele 14 modele pentru care Ford şi-a propus să ofere variante de propulsii electrificate. Printre aceste modele se numără şi SUV-ul electric Mustang Mach-E – care va fi disponibil în Europa până la sfârşitul anului 2020.
Cu o investiţie de peste 1,5 miliarde de euro în uzina sa de ultimă generaţie de la Craiova, Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi, atât la fabrica de producţie vehicule, cât şi la fabrica de producţie motoare, care lucrează în acest moment în două şi trei schimburi. Aproape jumătate dintre ei s-au alăturat companiei în ultimii trei ani, pentru a sprijini producţia SUV-urilor EcoSport şi Puma.
CITEȘTE ȘI:
Sistemul Bosch ESP® împlinește 25 de ani. Progres pentru siguranța rutieră
Continental a finalizat extinderea centrului de cercetare-dezvoltare din Iași
Producția fabricii Bosch din Blaj a atins pragul de 25 milioane de senzori de oxigen