Italia construiește o „gigafactory”, cu fonduri obținute prin Mecanismul de redresare și reziliență

Luna trecută, premierul Mario Draghi a anunţat că a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru Planul de Redresare şi Rezilienţă, în valoare de 222,1 miliarde de euro.
Planul Italiei este de a înfiinţa o schemă de parteneriat public-privat, cu o participaţie deţinută de Stellantis, dar sunt luate în considerare şi alte opţiuni, spun surse citate de Reuters. Stellantis, înfiinţat în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler şi PSA, nu a comentat informaţia.
Alte surse au anunţat că şefii Stellantis s-au întâlnit de cinci ori în ultimele luni cu Roberto Cingolani, ministru pentru Tranziţia Ecologică. La o întâlnire au venit şi directori de la ACC, o societate mixtă pentru baterii înfiinţată de PSA şi TotalEnergies.
Stellantis, al patrulea producător auto global, are în prezent două proiecte de „gigafactory” în Europa, în Franţa şi în Germania, cu investiţii totale de cinci miliarde de euro.
Compania urma să decidă anul acesta dacă va construi noi „gigafactory” în Europa şi SUA, pe fondul trecerii la vehicule electrice.
Italia este principala beneficiară a planului UE de redresare post-pandemie ce are la bază fondul ”NextGenerationEU” în valoare de cel mult 800 de miliarde de euro (în preţuri curente, respectiv 750 de miliarde de euro în preţuri constante din 2018) care va fi constituit din împrumuturi contractate de Comisia Europeană pe pieţele financiare. Din acest fond, statele membre vor accesa granturi şi împrumuturi pentru reforme şi investiţii cuprinse în planurile naţionale de redresare şi rezilienţă ce trebuie să fie aprobate de Executivul comunitar şi să cuprindă în principal investiţii în tranziţia ecologică şi sectorul digital, pentru care trebuie alocate cel puţin 37% şi, respectiv, 20%, din sumele prevăzute.
Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al Italiei este articulat în jurul a şase capitole, dintre care cel denumit ”Revoluţia verde şi tranziţia ecologică” are finanţarea cea mai importantă, de 68,6 miliarde de euro, şi numeroase obiective, printre acestea numărându-se reciclarea a 65% din deşeurile din plastic şi a 100% din deşeurile textile, relansarea transportului public local şi achiziţia de autobuze mai ecologice şi reînnoirea flotei de trenuri regionale.
CITEȘTE ȘI:
Adler Pelzer va prelua divizia de sisteme acustice a Faurecia Automotive
Bosch produce cipuri semiconductoare de peste 60 de ani