La CES 2019, Bosch a adus autovehiculul concept de tip shuttle

Internetul lucrurilor (IoT) schimbă tot mai mult lumea în care trăim. La CES 2019, desfăşurat în Las Vegas, Bosch arată deja de ce este în stare.

De la autovehiculul concept de tip shuttle, ce face posibil un nou tip de mobilitate, la frigiderele conectate ce oferă recomandări cu privire la depozitarea alimentelor şi până la maşina inteligentă de tuns iarba, care învaţă prin practică – gama de soluţii pe care Bosch le prezintă la cea mai mare expoziţie de electronice din lume este foarte variată.

„Bosch a recunoscut din timp imensele oportunităţi oferite de internetul lucrurilor. Sunt aproape zece ani de când modelăm în mod activ lumea conectată”, afirmă Dr. Markus Heyn, membru în consiliul de administraţie Bosch. „Astăzi, suntem o companie de top în domeniul IoT. Pas cu pas, ne-am extins expertiza în materie de software şi IT.”

Cu ajutorul propriului cloud IoT, compania a derulat deja peste 270 de proiecte în domenii precum mobilitate, locuinţe inteligente, oraşe inteligente şi agricultură. Numărul de senzori şi dispozitive conectate prin Bosch IoT Suite a crescut cu aproape 40 de procente faţă de anul trecut, ajungând acum la 8,5 milioane.

Unul dintre elementele esenţiale pentru creşterea continuă şi noi oportunităţi de afaceri în domeniul Internetului lucrurilor este inteligenţa artificială (IA). Şi în acest domeniu Bosch joacă un rol decisiv în materie de inovaţie.

„Vom putea utiliza la maxim potenţialul IoT dacă îl combinăm cu IA şi dacă ducem mai departe, în paralel, activităţile în domeniul IoT şi IA”, declară Heyn.

În opinia sa, relaţia dintre cele două domenii este complementară: „IoT are nevoie de inteligenţă. Utilizarea obiectelor conectate pentru colectarea datelor poate fi un impuls decisiv pentru dezvoltarea IA. Doar cu ajutorul IA obiectele conectate devin inteligente şi învaţă să tragă propriile concluzii. Mai presus de orice, dorim să aducem îmbunătăţiri concrete în viaţa reală, cotidiană a oamenilor – lucruri precum mai mult timp, mai multă siguranţă, mai multă eficienţă şi mai mult confort.” Aici, Heyn menţionează exemplul referitor la detectarea incendiilor pe bază de imagini video: prin utilizarea unei analize inteligente a imaginilor, camerele de securitate pot identifica incendiile în câteva secunde, chiar înainte ca senzorii sistemului să detecteze căldura şi fumul. Astfel, incendiile pot fi detectate mult mai devreme decât cu ajutorul sistemelor convenţionale de avertizare în caz de incendiu sau fum. În acest mod sunt câştigate minute preţioase în care pot fi salvate vieţi.

Un al doilea element cheie pentru obţinerea succesului în era IoT sunt parteneriatele. Aici, Bosch optează pentru un mix de parteneri noi şi tradiţionali.

Alianţa recent încheiată cu furnizorul canadian Mojio a avut deja ca rezultat prima platformă integrată IoT pentru autovehicule conectate: în cazul unui accident, un algoritm special Bosch poate identifica unde şi când a avut loc accidentul şi cât de grav este. Prin platforma cloud Mojio, datele sunt transmise fără întârziere către centrul de servicii de urgenţă Bosch, care trimite automat un apel de urgenţă către serviciile de salvare locale. În acelaşi timp, un mesaj este trimis unei liste prestabilite de destinatari, fie prin mesaj text, fie prin aplicaţia Mojio.

„Împreună cu Mojio, conectăm autovehiculele direct la cloud. Astfel, serviciile de salvare pot ajunge la locul unui accident chiar mai repede decât înainte,” a declarat Mike Mansuetti, preşedintele Bosch America de Nord, în cadrul CES.

De la mijlocul anului următor, soluţia de urgenţă IoT va fi disponibilă pentru aproape un milion de conducători auto din America de Nord şi Europa.

IoT pe şosele: Bosch prezintă mobilitatea conectată a viitorului

Prin autovehiculul concept de tip shuttle dezvoltat intern, Bosch stabileşte o premieră în cadrul CES. Prin acest autovehicul, compania îşi prezintă soluţiile pentru automatizarea, conectivitatea şi electrificarea autovehiculelor, şi le oferă vizitatorilor ocazia de a experimenta la faţa locului un nou tip de mobilitate: autovehicululele de tip shuttle fără şofer, care vor fi curând o prezenţă obişnuită pe străzile din marile oraşe ale lumii.

„Acesta va transforma în realitate viziunea noastră despre o mobilitate fără emisii, fără accidente şi fără stres”, spune Heyn. Pentru acest tip de mobilitate bazată pe shuttle, Bosch va furniza nu doar componente şi sisteme, dar şi o gamă completă de servicii de mobilitate, precum platforme de rezervare, partajare şi conectivitate, dar şi servicii de parcare şi reîncărcare. Bosch consideră că astfel de servicii conectate sunt esenţiale pentru mobilitatea viitorului bazată pe shuttle.

Volumul de piaţă estimat pentru aceste servicii este, de asemenea, unul ridicat: de la 47 de miliarde de euro în 2017, acesta se estimează că va ajunge la 140 de miliarde de euro până în 2022 (sursa: PwC). Bosch doreşte să aibă o cotă din această piaţă şi urmăreşte o creştere semnificativă cu două cifre în cazul soluţiilor pe care le oferă.

Pentru Heyn, nu există nicio îndoială: „În viitor, fiecare autovehicul care circulă pe şosele va utiliza serviciile digitale Bosch. Le vom consolida într-un ecosistem inteligent, perfect conectat”.

Unul dintre ultimele obstacole pentru punerea în practică a mobilităţii de tip shuttle este automatizarea autovehiculelor în mediile urbane complexe. Bosch consideră că parteneriatele reprezintă răspunsul la această problemă: În a doua jumătate a acestui an, oraşul San José din Silicon Valley, California, este vizat pentru a deveni oraş-pilot pentru testarea unui serviciu de car-sharing complet automatizat, fără şofer, furnizat de Bosch şi Daimler.

Cele trei părţi au semnat deja o scrisoare de intenţie în acest sens. Prin parteneriatul pentru dezvoltare încheiat, Bosch şi Daimler doresc să îmbunătăţească traficul urban, să sporească siguranţa rutieră şi să ofere o piatră de temelie importantă pentru traficul viitorului. Obiectivul lor este să dezvolte un sistem de conducere complet automatizat, fără şofer (nivel SAE 4/5), care va intra în producţie până la începutul următorului deceniu.

IoT acasă: electrocasnicele conectate uşurează vieţile proprietarilor în mod semnificativ

Nu doar pe şosele există cerere pentru produse şi servicii conectate care uşurează viaţa utilizatorilor.

„Lucrăm la ideea unei locuinţe conectate şi a unor electrocasnice care gândesc în mod autonom şi înţeleg ce doresc utilizatorii,” afirmă Heyn.

În cadrul CES, de exemplu, compania prezintă o nouă funcţie pentru frigiderele conectate la internet, care pot recunoaşte tipuri de alimente şi oferi recomandări cu privire la depozitare.

Camera interioară recunoaşte automat 60 de tipuri de fructe şi legume şi sugerează locul ideal pentru depozitarea acestora prin intermediul unei aplicaţii. Prin urmare, alimentele sunt depozitate în cel mai bun mod posibil, rămân proaspete mai mult timp şi nu trebuie aruncate atât de des.

O altă inovaţie este proiectorul PAI, care poate proiecta o interfaţă virtuală pe un blat de bucătărie. Un senzor 3D integrat detectează mişcările mâinilor, permiţând operarea ecranului tactil. În acest mod, utilizatorii pot căuta în mod confortabil reţete online şi pot efectua apeluri telefonice prin internet în timp ce gătesc şi coc. Special conceput pentru bucătării, proiectorul PAI nu trebuie utilizat cu atât de multă grijă precum un smartphone sau o tabletă. Chiar şi cu degetele lipicioase, proiectorul poate fi controlat în mod optim. PAI va fi lansat în premieră în China în februarie 2019, iar apoi în Statele Unite ale Americii.

Bosch mai prezintă la CES şi noua său robot de tuns iarba conectat la internet, Indego S+. Este unul din primii roboţi de tuns iarba de pe piaţă care funcţionează prin comandă vocală Amazon Alexa. Este totodată singurul robot de tuns iarba care poate utiliza prognoze meteo de pe internet pentru a decide automat când este cel mai bine să fie tunsă din nou iarba.

Bosch utilizează inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi modul în care robotul său de tuns iarba recunoaşte obstacole aflate pe peluză prin evaluarea datelor precum fluxul motorului, acceleraţia, turaţia motorului şi direcţia.

„Utilizăm AI pentru o îngrijire mai uşoară şi mai confortabilă a peluzei. Viziunea noastră este un robot Indego care se adaptează grădinii pentru a tunde iarba perfect de fiecare dată”, declară Heyn.

IoT #LikeABosch: Bosch lansează campania digitală IoT

Bosch a lansat în premieră la CES 2019 noua sa campanie de imagine IoT. Punctul principal al campaniei este un videoclip hip-hop în care protagonistul este un priceput utilizator al IoT. Bosch intră într-o nouă dimensiune cu campania sa „Like a Bosch”; abordarea şi tonul semnificativ diferite marchează un nou pas pentru compania fondată în 1886.

Această acţiune de PR pleacă de la o serie de videoclipuri şi meme-uri pe tema „like a boss”, care au ajuns virale pe internet, atrăgând zeci de milioane de click-uri. În aceste videoclipuri apar oameni obişnuiţi care realizează cascadorii bizare, execută acţiuni sportive impresionante sau care ies din situaţii neplăcute cu o precizie tehnică imposibilă.

Campania de imagine IoT schimbă câteva litere pentru a da un suflu proaspăt acestui fenomen online. Protagonistul videoclipului Bosch este un tânăr mereu stăpân pe situaţie datorită soluţiilor conectate oferite de Bosch. Cu smartphone-ul în mână, acesta comandă autovehiculul, maşina de tuns iarba sau aparatul de cafea într-un mod inteligent, modern şi încrezător – controlează totul „like a Bosch”.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500  de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat, pe piaţa românească, un volum de vânzări de 416 milioane de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

 

Adaugati comentariu