PSA a avut un 2017 record și repune Opel pe linia de plutire

Stellantis

PSA a înregistrat în 2017 cifre record în ceea ce privește vânzările, profitul și marjele operaționale și a izbutit să limiteze pierderile lui Opel, companie pe care își propune să o facă profitabilă începând cu anul viitor.

Venitul net a crescut cu 11,5%, până la 1,93 miliarde de euro, în timp ce veniturile au sporit cu 21%, ajungând la 65 de miliarde de euro, a anunțat PSA. Chiar dacă în procesul de consolidare al business-ului Opel a înregistrat pierderi de 179 milioane de euro, veniturile operaționale ale grupului au ajuns la 3,99 miliarde de euro, cu 23% mai mult decât în 2016.

Prioritatea CEO-ului Carlos Tavares este acum Opel. Pierderile sunt consistentente, însă compania care a fost deținută anterior de General Motors are aproape două decenii de ani pe minus. Mai mult, după intrarea în PSA s-a ajuns la un nivel al deficitului cu peste 50% mai mic decât cel care era anticipat de analiștii de la JPMorgan Chase & Co. Acum, Tavares vrea să meragă pe rețeta folosită pentru revitalizarea lui Peugeot și Citroen în 2014, inclusiv reducerea cheltuielilor de personal, și deja a demarat discuții cu sindicatele pentru a ajunge la un acord privind scăderea numărului de locuri și ore de muncă.

”Avem în vedere schimbări masive și suntem încrezători că vom face atinge țintele de profitabilitate și cash flow pentru Opel Vauxhall”, a declarat, pentru Automotive News, Jean-Baptiste de Chatillon, CFO al Grupului PSA. Analiștii de piață de la ISI confirmă că nu sunt simple vorbe în vânt și, după ce au analizat cifrele la care au avut acces, estimează că Opel va ajunge la breakeven încă din acest an, iar până în 2020 va avea un profit de 1,8%, apropiat de țelul oficialilor PSA, care este 2%.

 

 

Adaugati comentariu