PSA măreşte producţia de SUV-uri în Europa
Reprezentanţii companiei au declarat că iniţiativa va fi susţinută „prin investiţii adecvate”, pentru a permite fiecărei fabrici să obţină rezultate ridicate.
Decizia este deja aplicată la uzina din Rennes (Franţa), pentru modelele Citroen C5 Aircross şi Peugeot 5008. Odată ce unitatea de producţie va ajunge la capacitate maximă, fabrica din Sochaux (Franţa) va adăuga linia Peugeot 5008 la cele deja existente, Peugeot 3008 şi Opel Grandland X, începând cu luna martie a anului viitor.
Ulterior, pe măsură ce şi uzina de la Sochaux va atinge capacitatea maximă, Opel Grandland X va fi asamblat la Eisenach (Germania), începând de la jumătatea anului 2019. O versiune hibridă va fi lansată în 2020.
Creşterea producţiei survine aplicării noii strategii a grupului, lansată în 2016, care a condus la lansarea pe piaţă a 11 modele de SUV pentru cele cinci branduri ale constructorului auto francez. Potrivit PSA, cu un total de 250.000 de înmatriculări în Europa în primul trimestru, grupul deţine pe piaţa SUV-urilor o cotă de 16,9%.
Volumele mari de producţie vor fi realizate în baza unor planuri de performanţă ce vor deveni posibile datorită acordului încheiat, în 2016,cu sindicatele franceze. Aceste planuri sunt destinate menţinerii producţiei în
Franţa la un nivel anual de 1 milion de vehicule şi, totodată, vor implica negocieri cu reprezentanţii angajaţilor din Germania, pentru a susţine performanţa în realizarea modelelor Opel/Vauxhall.
Decizia de majorare a producţiei de SUV-uri face parte şi dintr-un angajament mai amplu al PSA faţă de divizia Opel, după ce a convenit asupra măsurilor de îmbunătăţire a competitivităţii cu sindicatul IG Metall şi
Consiliul salariaţilor.
Desfiinţarea unor locuri de muncă este exclusă în următorii cinci ani, deşi sunt permise 3.700 de concedieri voluntare, în plus faţă de cei 3.500 de angajaţi care au plecat deja din proprie iniţiativă.
Grupul PSA are în vedere şi „investiţii semnificative”, până în 2023, în activitatea de Cercetare – Dezvoltare de la uzinele germane Eisenach, Rüsselsheim şi Kaiserslautern. În acest context, centrul de inginerie din Rüsselsheim va dezvolta familia de motoare EP de generaţie următoare.