Scandal iscat de Ford în Franţa. Închide fabrica din Blanquefort
„Am avut cu preşedintele Ford, vinerea trecută, o discuţie la telefon şi preşedintele m-a anunţat că între preluarea de către Punch şi închiderea fabricii, opţiunea preferată pentru Ford era închiderea uzinei. Sunt în total dezacord cu această alegere „, a spus Le Maire la Bordeaux, după o întâlnire cu aleşii locali şi reprezentanţii celor aproximativ 850 de angajaţi.
„Dacă ei cred că pot pune cheia sub uşă şi că nici statul, nici autorităţile locale nu vor reacţiona, se înşeală! Vom lupta şi nu vom sta ca să nu facem nimic”, a spus ministrul.
„Poziţia lui Ford este indezirabilă şi incontestabil merităluptăm”, a adăugat el.
„Nimic nu justifică o închidere”, a subliniat el, subliniind că statul a fost dispus să investească 5 milioane de euro la Blanquefort şi trimis avertismente, în Statele Unite, lui Steven Mnuchin, secretarul Trezoreriei şi consilierul economic al preşedintelui Trump.
„Sper să ne mobilizăm cu toţii pentru a menţine activitatea industrială la Blanquefort şi că, mai degrabă decât închiderea, ne îndreptăm spre o preluare de către Punch care este un cumpărător puternic”, a spus el.
La sfârşitul lunii februarie, Ford a anunţat că va înceta toate investiţiile în uzina din Blanquefort, care produce cutii de viteze, şi că a căutat un cumpărător pentru fabrica situată în suburbiile oraşului Bordeaux încă din 1972.
Luna trecută, guvernul francez a anunţat că s-au făcut progrese semnificative în negocierile cu potenţialii cumpărători Punch Powerglide, care produce tot cutii de viteze.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.