Și Turcia își dorește o fabrică de vehicule electrice produse de un constructor auto din China
Aflată la răscrucea dintre Asia și Europa, Turcia se prezintă ca fiind teritoriul ideal pentru constructorii auto care caută locații de producție situate în apropierea tuturor piețelor.
Autoritățile turce au demarat discuții cu SAIC (compania-mamă a MG Motor și Maxus), BYD, Great Wall Motor (mărcile ORA și Wey) și chiar Chery Auto pentru a facilita înființarea activităților industriale ale acestor producători chinezi de automobile pe teritoriul său.
Potrivit Bloomberg, țara se află „în negocieri avansate cu BYD și Chery” pentru construirea de fabrici în țară. Discuțiile au fost confirmate de Fatih Kacir, ministrul turc al Industriei și Tehnologiei, care menționează și „negocieri separate cu SAIC și Great Wall Motor”.
Înființarea unor fabrici în Turcia pentru modelele chinezești le-ar permite acestor noi jucători să acceseze și mai ușor piața europeană, chiar în momentul în care ar putea fi afectați de o creștere a taxelor vamale, întrucât Turcia – candidat pentru intrarea în Uniunea Europeană din 1987 – a încheiat un acord de uniune vamală cu UE.
Turcia beneficiază deja de o industrie auto puternică
Pe lângă avantajul administrativ, Turcia beneficiază de un adevărat know-how în producția de automobile. În timp ce producătorul auto autohton Togg – o societate mixtă înființată în 2018 – nu a inundat încă piața turcă sau europeană cu SUV-ul său T10X, țara a fost de multă vreme casa unor mari fabrici de automobile și a unei forțe de muncă calificate.
Producătorul francez Renault a înființat, la Bursa, fabrica din 1969 și produce în special citadina Clio și berlina Mégane. Cu o capacitate anuală de 300.000 de vehicule, unitatea va produce în curând alte patru vehicule, inclusiv Renault Duster.
Ford a început producția în Turcia în 1977. Asocierea mixtă Ford Otosan operează cinci locații în țară: Ford Kocaeli (Ford Transit și Transit Connect), Ford d’Inönü (camionul Ford Cargo), Ford Yeniköy (Ford Transit/Turn Mail), la care se adăugă un centru de inginerie și un centru de distribuție al pieselor de schimb.
Inaugurată în 1994, uzina Toyota Motor Manufacturing Turkey, situată în Sakarya, produce noua Toyota C-HR în versiunile hibrid și plug-in hybrid.
În complexul industrial din Izmit, societatea mixtă Hyundai Assan Otomotiv asamblează diverse modele de vehicule din 1994. De câțiva ani, produce Hyundai i10, i20 și Bayon.
Sursa foto: BYD
CITEȘTE ȘI:
Mercedes-Benz renunță la proiectul unei linii de producție pentru modele electrice high-end