Volkswagen, nr. 1 mondial şi în 2018

Grupul auto american General Motors a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de şapte decenii, după care în 2008 a cedat acest titlu în favoarea Toyota. Grupul german Volkswagen a preluat poziţia de lider mondial de la Toyota în 2016 pe care a păstrat-o pentru al treilea an consecutiv, datorită rezultatelor obţinute piaţa din China, cea mai mare din lume. În prezent, însă, piaţa auto din China trece printr-o perioadă dificilă, înregistrând prima contracţie anuală din ultimele trei decenii, situaţia dificilă urmând să se prelungească şi în 2019.
„Marii constructori auto mondiali iau măsuri pentru a limita impactul deteriorării mediului pe mai multe pieţe precum şi a presiunilor posibile asupra câştigurilor şi fluxului de numerar care provin de pe urma scăderii vânzărilor de vehicule noi”, a arătat agenţia de evaluare Fitch Ratings.
Volkswgen mizează pe modele noi precum T-Cross crossover, Seat Tarraco şi noul Audi Q3 pentru a susţine cererea. De asemenea, marca premium Audi va lansa în acest an primul său model complet electric, E-Tron, pe o piaţă care până acum a fost dominată de constructorul american Tesla Inc.
La rândul său, Toyota va lansa o nouă versiune a celui mai bine vândut model al său, Corolla, pentru a-şi creşte cota pe piaţa din China şi va pune presiuni pe Volkswagen pe alte pieţe. Compania japoneză şi-a întinerit modelul hibrid Prius şi continuă strategia de lansare de vehicule electrice.
Alianţa Renault-Nissan- Mitsubishi regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.