Alianţa samurailor – Toyota şi Mazda îşi unesc forţele pentru a fi şi mai competitivi pe piaţă

Noua alianta Toyota-Mazda - AEx

Într-o lumea auto modernă în care alianţele, undele de-a dreptul ciudate, sunt din ce în ca mai importante pentru a produce profit, visul suprem al erei moderne, chiar şi samuraii japonezi sunt nevoiţi să-şi muleze crezurile şi după alţii. Cel mai bun exemplu în acest sens este noua alianţă dintre Toyota Motor Corporation şi Mazda Motor Corporation.

Toyota este unul dintre performerii auto la nivel mondial, cu o reţetă din ce în ce mai eficientă în ceea ce priveşte automobilele cu priză la public, deşi, dincolo de calitatea proverbială, ultimele modele lansate nu au debordat de personalitate. S-a pus accent însă pe dezvoltarea tehnologică, în special pe tehnologiile de propulsie hibridă.

Mazda a jucat o carte similară, punând mare preţ pe pachetul de tehnologii botezat SKYACTIV. Mai mult, conştienţi fiind de importanţa din ce în ce mai mare pe care o acordă publicul imaginii personale, deci implicit şi celei a automobilului din dotare, Mazda a lansat ˝curentul˝ Kodo – Soul of Motion, odată cu el şi unele dintre cele mai frumoase automobile din clasele lor (Mazda2, Mazda3, Mazda6, Mazda MX-5 etc.).

Chiar şi aşa, cu o tendinţă de dezvoltare pozitivă pentru ambii constructori, se vrea mai mult. Şi pentru că este mai uşor să pui umăr lângă umăr decât să-ţi baţi capul de fiecare dată să cercetezi, să testezi şi să implementezi tehnologii exclusiv de concepţie proprie, Toyota şi Mazda au anunţat o alianţă ce vrea să aducă beneficii şi mai mari fiecărei mărci în parte.

E lesne de înţeles pentru oricine că Mazda tânjeşte, de exemplu, la tehnologiile botezate de Toyota ˝Hybrid Sinergy Drive˝ sau că SKYACTIV-ul primilor ar fi un plus şi pentru producătorul care încă se află pe prima poziţie la nivel mondial (Toyota).

Noua alianta Toyota-Mazda - AEx

Rămâne de văzut cum vor decurge alte colaborări, Toyota având în momentul de faţă o astfel de asociere cu Fuji Industries, grupul din care face parte şi Subaru, împreună cu care a fost construit modelul Toyota GT 86/Subaru BRZ dar şi ceva contacte cu BMW, împreună cu care se pare că se lucra la proiectele unor automobile sport.

În plus, pentru Mazda, o marcă ce a trecut întotdeauna drept una sportivă, noua asociere cu Toyota poate fi şi o bună portiţă către lumea sporturilor cu motor, programul de WRC în care se va implica Toyota sau cel de Le Mans aflat deja în desfăşurare, putând asigura şi un plus de imagine pentru alianţa niponă dar şi acces la tehnologiile de ultimă oră ce se dezvoltă în boxele echipelor de competiţie.

Redăm în cele ce urmează reacţiile oficiale ale celor două părţi, prin două declaraţii de presă oferite de Akio Toyoda (Preşedintele Toyota) şi de Masamichi Kogai (CEO Mazda):

Președintele Toyota Akio Toyoda, a declarat: „După cum reiese din tehnologiile SKYACTIV și din designul KODO – Sufletul Mișcării, Mazda a dovedit că se gândește mereu la ce urmează pentru vehicule și tehnologii, în timp ce reușește totuși să rămână fidelă principiilor sale de bază în producția de mașini. În acest fel, Mazda practică în mod clar ceea ce Toyota îndrăgește: să facă mașini din ce în ce mai bune. Mă bucur că cele două companii pot împărtăși aceeași viziune și pot să lucreze împreună pentru a face mașinile mai bune. Nu mă pot gândi la nimic mai minunat decât să aratăm lumii – împreună – că următorii 100 de ani de autoturisme vor fi la fel de distractivi ca primul”.

Președintele și CEO-ul Masamichi Kogai a spus: „Toyota este o companie care a demonstrat hotărârea cu care acționează în mod responsabil pe probleme globale de mediu și pentru viitorul procesului de fabricație în ansamblu. Am, de asemenea, un respect imens pentru devotamentul Toyota în încercarea sa de a construi autovehicule din ce în ce mai bune printr-un proces continuu de inovare. În plus, Mazda se identifică cu modul în care Toyota prețuiește apartenența sa istorică și toate comunitățile în care este implicată. Nu este de mirare că sunt foarte stimați de către acestea. Sper că, lucrând împreună pentru a face mașini mai bune, putem ridica valoarea automobilelor în ochii consumatorilor, în timp ce, totodată, să creștem capacitățile de producție ale ținutului nostru nativ, Hiroshima, și în toate comunitățile unde suntem implicați la rândul nostru.”

Adaugati comentariu