Audi va produce mașini electrice de lux în parteneriat cu FAW, cel mai vechi producător auto din China

FAW este al treilea cel mai mare producător auto din China și include printre mărcile sale limuzinele Hongqi – Steagul Roșu – pentru liderii partidului comunist chinez. Compania a încercat să câștige teren pe cea mai mare piață de mașini electrice din lume, concurând, pe plan intern, cu Geely și SAIC.
În noua fabrică din Chungchun, nord-estul Chinei, ce va fi deschisă în 2024, vor fi realizate modele Audi complet electrice. Investiția este estimată la 4,6 miliarde de dolari.
„Acest parteneriat aprofundat între Audi și FAW anunță o nouă eră în electrificare, care va fi următorul „ deceniu de aur”pentru Audi pe importanta piață chineză”, a declarat președintele Audi China, Werner Eichhorn.
China este cea mai mare piață din lume pentru Audi, care a vândut peste 700.000 de vehicule în 2020.
Constructorul auto german urmărește ca vehiculele electrice să reprezinte o treime din vânzările sale în China până în 2025.
Audi și proprietarul său, Volkswagen, vor deține o participație de 60% în asociere, în timp ce FAW va deține 40%.
FAW produce deja modele Audi la nivel local și are o relație de lungă durată cu Audi și compania-mamă Volkswagen.
FAW a fost creată în anii 50, ca parte a procesului de industrializare la scară largă inițiat de fostul președinte al partidului comunist chinez, Mao Zedong.
Modelele sale premium Hongqi, care au fost create inițial pentru a transporta diplomați și oficiali ai partidului comunist, au cunoscut un declin sever în anii 1980, însă au fost revitalizate pe fondul unei acțiuni naționale de promovare a mărcilor chineze.
Președintele Chinei, Xi Jinping, a călărit într-o limuzină Hongqi în timpul unei parade militare pentru a comemora 70 de ani de la sfârșitul celui de-al doilea război mondial în 2015.
FAW a vândut peste 3 milioane de unități în 2020, inclusiv 200.000 de mașini premium marca Hongqi. Compania intenționează să electrizeze majoritatea modelelor sale Hongqi până în 2025.
O concurență puternică pentru Audi și Faw
Decizia Audi de a construi mașini electrice de lux cu FAW a fost adoptată pe fondul unei concurențe în creștere pe piața chineză de profil.
Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, în 2019 erau 7,2 milioane de vehicule electrice la nivel mondial, dintre care 47% în China.
Vânzările de vehicule electrice pe piața chineză vor ajunge la 1,8 milioane de unități în acest an, potrivit Asociației Chinei a Producătorilor de Automobile.
Asocierea FAW-Audi va concura probabil cu BMW, care are propriul joint-venture pentru vehicule electrice cu producătorul chinez de SUV-uri, Great Wall Motors.
Tesla este, de asemenea, un jucător important, primele sale vehicule electrice fiind fabricate în China de anul trecut, la gigafabrica din Shanghai.
O serie de start-up-uri locale, precum Nio, Aiways, XPeng, Li Auto și WM Motor se luptă, de asemenea, pentru un segment din piața chineză a mașinilor electrice.
CITEȘTE ȘI;
Asigurarea GAP – ce trebuie să știți înainte de a o cumpăra
Kaspersky avertizează asupra interesului atacatorilor cibernetici pentru securitatea auto
TenarisSilcotub și-a dublat capacitatea de producție a componentelor pentru airbag