Brexit: Nissan poate renunța la uzina din UK

Nissan Qashqai Brexit

Alianța Renault – Nissan ar putea renunța la a mai produce mașini în Marea Britanie, dacă vor apărea taxe suplimentare pentru produsele fabricate pe insulă, ca urmare a votului pro Brexit.

Una dintre principalele uzine auto din Marea Britanie este cea de la Sunderland, unde Nissan produce și asamblează modelele Leaf, Juke și Qashqai. Să vedem, însă, pentru cât timp va mai rămâne în funcțiune. Președintele Nissan, Carlos Ghosn, a avertizat că în eventualitatea unor taxe suplimentare ce ar putea fi aplicate produselor fabricate în Regatul Unit, după decizia de părăsire a UE, Nissan va renunța la a investi noi fonduri în uzină.

Declarația sa vine după o jumătate de an în care japonezii au investit 31 de milioane de euro în departamentul de baterii al diviziei de mașini electrice, precum și în suplimentarea liniilor de producție pentru best-sellerul Qashqai. Uzina se află la standarde ecologice de top, 7% din energia necesară producției fiind obținută din turbine eoliene și celule solare. Altfel spus, energia sustenabilă care alimentează uzina de la Sunderland este suficientă pentru a produce 31.000 de autovehicule anual.

Energie sustenabila - Nissan Sunderland - Brexit

În eventualitatea mutării liniilor de producție pe continent, impactul asupra industriei britanice ar fi resimțit, dacă ținem cont că aceasta este cea mai mare fabrică auto de pe teritoriul Regatului. Dincolo de cei 6700 de angajați, Nissan are contracte și cu companii britanice producătoare de subansamble pentru mașinile produse la Sunderland. În plus, relocarea unei uzine, ca urmare a votului Brexit, ar putea atârna greu în deciziile altor producători de a-și muta fabricile de pe insulă.

Președintele Alinaței Renault – Nissan își păstrează însă diplomația în declarații: ”Rămânem totuși destul de optimiști că ambele părți vor găsi o soluție corectă”, referindu-se la viitoarea relație Uniunea Europeană – Marea Britanie.

Privind situația prin prisma României, am putea avea o șansă unică de a atrage un producător precum Nissan, folosindu-ne de relația excelentă pe care o avem cu colegii de Alianță, Renault.

Sursa: The Guardian

Adaugati comentariu