Brose va deschide o fabrică în Serbia la finalul anului viitor

Producătorul german de componente auto Brose intenționează să înceapă activitățile de producție la Pancevo, în Serbia, la sfârșitul lui 2021, deși inițial acestea erau prevăzute să înceapă în luna ianuarie a anului viitor. În 2007 a vrut să deschidă o fabrică și în România, dar nu a primit teren pentru construcție.
brose

Brose se așteaptă să finalizeze construcția fabricii sale Pancevo în primăvara anului 2021 și să investească 180 de milioane de euro în dezvoltarea unității de producție până la sfârșitul anului 2026, au declarat reprezentanții Guvernului de la Belgrad.

Compania germană intenționează să angajeze 1.100 de angajați, din care 460 ingineri cu înaltă calificare, deoarece intenționează să lanseze și o unitate de cercetare și dezvoltare (R&D).

Brose produce motoare și motoare electrice, precum și sisteme mecatronice pentru ușile și scaunele mașinii.

Compania, o afacere de familie înfiinţată în 1908, are 26.000 de angajați care lucrează în 63 de locații din 23 de țări.

Brose furnizează componente auto la peste 80 de constructori auto şi alţi furnizori din domeniu. Este liderul european pe segmentul sistemelor de ajustare a scaunelor auto. Potrivit reprezentanţilor companiei, la nivel mondial, unul din două vehicule sunt echipate cu cel puţin un produs Brose.

”Aventura” Brose în România

Producătorul german a renunţat, în 2007, la o investiţie de 15 milioane de euro în construcţia unei fabrici la Arad, specializată în sisteme de închidere pentru geamuri.

Potrivit presei de la acea dată, nemţii au decis, însă, să construiasca uzina în Slovacia, pentru că autorităţile locale arădene nu le-au asigurat o suprafaţă suficientă de teren pentru derularea proiectului.

Primăria municipiului Arad a pus la dispoziţia companiei germane un teren în Zona Industrială Arad Sud, deşi acesta era revendicat de foştii proprietari în instanţă.Proiectul Brose era definitivat până la nivelul delimitării parcelelor, realizării proiectelor de fabrici, fiind date chiar şi nume straduţelor din complex. Compania dorea atât de mult să investeasă la Arad, încît şi-a arătat disponibilitatea să renunţe chiar la unele facilităţi.

 

CITEȘTE ȘI:

Chinezii de la Chervon Auto își construiesc fabrică în Ungaria

Bosch Future Mobility Challenge 2020, prima ediție exclusiv online

Biologia, sursă de inspirație pentru conducerea autonomă în Continental Iași

 

 

Adaugati comentariu